جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

پنجمین سمپوزیوم «ژنتیک و سلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی» برگزار می شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:44148
سه شنبه، ۳ اردیبهشت، ۱۳۹۸ | 14:52

پنجمین سمپوزیوم «ژنتیک و سلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی» برگزار می شود

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، پنجمین سمپوزیوم « ژنتیک و سلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی» را ۱۲ اردیبهشت ماه با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان، مرکز طبی کودکان و پژوهشکده سرطان در محل بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار می کند.

به گزارش دیده بان علم ایران، جدیدترین نوآوری ها در سیستم انتقال ژن و ویرایش ژنی، جنبه های بالینی در ژن درمانی، پژوهش های نوین در ویرایش ژنی و آشنایی با قوانین حقوقی و جنبه‌های اخلاقی در ژن درمانی محورهای این سمپوزیوم است.

اساتید حوزه بالین از دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و مشهد، مراکز پژوهشی همچون رویان، انستیتو پاستور و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک در این سمپوزیوم دور هم جمع می شوند تا از نظر بالینی و کاربردی به بررسی این موضوع بپردازند. متخصصان کودکان در رشته های مختلف، متخصصان داخلی، پزشکان عمومی، علوم آزمایشگاهی، ژنتیک، بیولوژی، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی مخاطبان این رویداد هستند.

آشنایی محققان با حوزه ژن درمانی و اطلاع از جایگاه کشور در این حوزه از اهداف پنجمین سمپوزیوم « ژنتیک و سلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی» است و حضور سیاست گذاران در آن سبب فراهم آمدن بستری مناسب برای بهره مندی، فعالیت علاقمندان و ارتقا این حوزه می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید محلول نگهداری بافت پیوندی برای نخستین بار در ایران

دستاورد محققان ایرانی در راستای توسعه روش های درمانی «آرتریت روماتوئید»

شناسایی سه مورد ژن معیوب در زنان نابارور مبتلا به توقف بلوغ تخمک و توقف کلیواژ

یافته جالب محققان ایرانی درباره تاثیر تشابهات ژنتیکی در انتخاب همسر

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها