سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

فیزیکدان ایرانی در جمع داوران برجسته ۲۰۱۹ انجمن فیزیک آمریکا

نسخه قابل پرینت
کد خبر:43974
چهارشنبه، ۲۸ فروردین، ۱۳۹۸ | 09:37

فیزیکدان ایرانی در جمع داوران برجسته ۲۰۱۹ انجمن فیزیک آمریکا

یاسمن فرزان، استاد پژوهشگاه دانش های بنیادی به عنوان یکی از داوران برجسته مجلات انجمن فیزیک آمریکا در سال ۲۰۱۹ معرفی شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، برنامه انتخاب کارشناسان و داوران برجسته انجمن فیزیک آمریکا (APS) از سال ۲۰۰۸ میلادی با هدف انتخاب و تقدیر از محققان ممتاز دنیا که نقش موثری در ارزیابی و چاپ مقالات در مجموعه نشریات این انجمن دارند، آغاز شده است.

تلاش این گروه از کارشناسان و داوران علاوه بر ارتقاء و بهبود سطح استاندارد مجلات APS به نویسندگان مقالات برای افزایش سطح کیفیت و خوانایی مقالات (حتی مقالاتی که در این مجلات چاپ نشوند) کمک می‌کند.

در حال حاضر حدود ۷۱ هزار محقق از سراسر دنیا با انجمن فیزیک آمریکا همکاری دارند که هر سال حدود ۱۵۰ نفر از این گروه انتخاب و با اهدای بورس تحقیقاتی (فلوشیپ) در APS مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

انتخاب این افراد بر اساس کیفیت، تعداد و زمان ارسال مقالات، بدون در نظر گرفتن عضویت در APS، کشور محل اقامت یا حوزه تخصصی انجام می‌پذیرد و افرادی که در تماس مستقیم با مرکز مجلات انجمن باشند از جمله سردبیران و اعضای هیأت تحریریه در فهرست برگزیدگان قرار نمی‌گیرند.

در سال ۲۰۱۹ نام ۱۴۳ فیزیکدانان برجسته از ۵۰ کشور دنیا در این فهرست ثبت شده که دکتر یاسمن فرزان استاد ایرانی حاضر در این فهرست است. پیش از این و در سال ۲۰۱۳، دکتر وحید کریمی پور، استاد فیزیک دانشگاه صنعتی شریف نیز به عنوان یکی از برگزیدگان این عنوان معرفی شده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

برنده دوازدهمین جایزه عليمحمدی در رشته فیزیک معرفی شد

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

پایش و عیب‌یابی بلبرینگ ادوات مکانیکی با نرم‌افزار ابداعی محققان ایرانی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها