پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

تعویق برگزاری سه آزمون تحصیلات تکمیلی در پی سیل

نسخه قابل پرینت
کد خبر:43931
شنبه، ۲۴ فروردین، ۱۳۹۸ | 14:41

تعویق برگزاری سه آزمون تحصیلات تکمیلی  در پی سیل

سازمان سنجش آموزش کشور از تعویق زمان برگزاری سه آزمون کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی و دکتری تخصصی و پژوهشی رشته‌های علوم پایه پزشکی خبر دادند.

به گزارش دیده بان علم ایران در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور است: «ضمن ابراز تأسف و اعلام همدردی با هموطنان عزیزی که در اثر جاری شدن سیل اخیر در بخش‌هایی از شهرها و استان‌های کشور دچار آسیب شده‌اند، بدین‌وسیله به اطلاع داوطلبان آزمون‌های ذیل می‌رساند، با توجه به مشکلات موجود در این مناطق و بر اساس گزارش‌های سازمان هواشناسی و در نظر گرفتن وضعیت موجود استان خوزستان و گزارش های وزارت کشور و هلال احمر، شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی علی‌رغم وجود مشکلات اجرایی، تأخیر در اعلام نتایج نهایی آزمون‌ها، نیاز به تغییر و اصلاح برنامه زمانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای شروع سال تحصیلی و مشکلاتی که ممکن است برای داوطلبان سایر مناطق ایجاد کند، در جلسه فوق‌العاده امروز شنبه مورخ ۹۸/۰۱/۲۴، مصوب کرد، زمان برگزاری آزمون‌های تحصیلات‌تکمیلی، بدین ترتیب تغییر یابد:

۱- زمان برگزاری آزمون کارشناسی‌ارشد سال ۱۳۹۸ وزارت علوم از روزهای ۵ و۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ به روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ تغییر یابد.

۲- زمان برگزاری آزمون کارشناسی‌ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۳۹۸ وزارت بهداشت از روزهای ۳۰ و ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ به روزهای ۲۷ و ۲۸ تیر ۱۳۹۸ تغییر یابد.

۳- زمان برگزاری آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندان‌پزشکی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ وزارت بهداشت از روزهای ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ به روزهای ۳۰ و ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ تغییر یابد.

شایان ذکر است، آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سال ۱۳۹۸ در تاریخ اعلام شده قبلی (۱۳ و ۱۴ تیر ماه ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد.»

انتهای پیام

مطالب مرتبط

بیش از ۷۰ درصد داوطلبان آزمون دکتری، مجاز به انتخاب رشته شدند/ظرفیت پذیرش آزمون دکتری امسال حدود ۲۴ هزار نفر است

تعلیق مصوبه ممنوعیت پذیرش دانشجوی ارشد از رشته های غیرمرتبط

سازمان سنجش، پیگیر حذف بومی‌گزینی و کاهش سهمیه‌های کنکور به چهار سهمیه

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰ آغاز شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها