- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

تدوین نقشه راه عملیاتی توسعه فناوری جلبک

نخستین «نشست هم‌اندیشی بررسی راهکارهای توسعه فناوری جلبک و صنایع جانبی آن » به همت ستاد توسعه زیست فناوری و به میزبانی دانشگاه خلیج فارس، یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی، ستاد توسعه زیست فناوری اقدام به تدوین نقشه راه عملیاتی توسعه فناوری جلبک کشور کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور برای کشت و پرورش جلبک و همچنین استفاده از جلبک در صنایع مختلف، اظهار کرد: در سال‌های گذشته بخش‌های خصوصی و دولتی به صورت پراکنده در زمینه تولید جلبک کار کرده‌اند، اما تا الان به تولید انبوه نرسیده‌ایم و ظرفیت فراوانی برای پیشرفت در این حوزه وجود دارد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری افزود: در چهار ماه گذشته مطالعات فراوانی پیرامون ظرفیت‌ها و چالش‌های تولید جلبک اعم از میکروجلبک‌ها و جلبک‌های دریایی با همکاری بخش خصوصی صورت گرفته که نتایج این طرح در نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای توسعه فناوری جلبک و صنایع جانبی اعلام خواهد شد.

قانعی با اشاره به کاربردهای جلبک در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی، غذایی و دارویی گفت: در کنار این نشست، نخستین نمایشگاه ویژه شرکت‌های جلبک کشور نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام