چهارشنبه، ۲۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Wednesday, 17 April , 2024

در پایان نامه برتر جوش کشور ارائه شد: روشی جدید در جوشکاری آلیاژهای نانوساختار

نسخه قابل پرینت
کد خبر:43696
شنبه، ۲۵ اسفند، ۱۳۹۷ | 12:32

در پایان نامه برتر جوش کشور ارائه شد: روشی جدید در جوشکاری آلیاژهای نانوساختار

دانش آموخته دکتری مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه علم و صنعت ایران در رساله دکتری خود موفق به ارائه روشی جدید در جوشکاری آلیاژهای نانوساختار شد.

دکتر محمد یوسفیه، برنده عنوان پایان نامه برتر کشور در نوزدهمین کنفرانس جوش و بازرسی در گفت و گو با خبرنگار دیده بان علم ایران اظهار داشت:
عرصه رقابتی و پیشرفته صنایع خودروسازی و هوافضا نیازمند قطعاتی با استحکام بالا و در عین حال وزن کم است که آلیاژهای نانو ساختار آلومینیوم می توانند جوابگوی این نیاز فزاینده باشند. به منظور استفاده عملی از این آلیاژها و تولید قطعات بزرگ تر در صنعت به ناچار باید سراغ روش های اتصال و جوشکاری برویم که بدیهی است استفاده از روش های سنتی جوشکاری منجر به از دست رفتن ساختار نانو و خواص مطلوب در این آلیاژها خواهد شد.

این مدرس دانشگاه با بیان این که تاکنون چندین مقاله ISI و ISC از این رساله استخراج شده است خاطرنشان کرد: در تحقیقات این رساله با راهنمایی و مشاوره پروفسور بوترابی، دکتر تمیزی فر و دکتر برهانی در دانشگاه علم و صنعت ایران و مشاوره پروفسور تسوجی از دانشگاه کیوتو ژاپن توانستیم با به کارگیری روشی نوین و با کنترل پارامترها، ساختار نانو و فوق ریزدانه این آلیاژها را طی فرآیند اتصال و جوشکاری حفظ کنیم که قطعا می تواند کاربرد بسیار مفیدی در صنایع خودروسازی و هوافضا داشته باشد.

گفتنی است دکتر یوسفیه که پژوهشگر برتر دانشگاه علم و صنعت ایران در مقطع دکتری، دانش آموخته رتبه اول و دانشجوی نمونه دانشگاه صنعتی اصفهان در مقطع کارشناسی ارشد و ارائه دهنده پایان نامه برتر کشور در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است، علاوه بر تالیف و انتشار کتاب “آزمایش غیرمخرب جوش ها” با همکاری پروفسور شمعانیان در انتشارات جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان دارای بیش از ۳۰ مقاله ISI، علمی پژوهشی و کنفرانس های بین المللی و ملی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

افتتاح خط تولید کاملا بومی «لوله خلأ خون‌گیری» در کشور

دستاورد محققان ایرانی در بهبود چاپگرهای سه بعدی بتنی صنعت ساختمان

رییس دانشگاه علم و صنعت: دو ماهواره دانشگاه بزودی به فضا پرتاب می شود

مسوولیت های ده گانه شیمی در چالش نجات زمین

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها