سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

وزیر علوم: حمایت از صندوق های پژوهش و فناوری نقطه عطفی در پشتیبانی از ایده های فناورانه است

نسخه قابل پرینت
کد خبر:43664
یکشنبه، ۱۹ اسفند، ۱۳۹۷ | 14:33

وزیر علوم: حمایت از صندوق های پژوهش و فناوری نقطه عطفی در پشتیبانی از ایده های فناورانه است

وزیر علوم برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری را نقطه عطفی در حمایت از ایده‌های فناورانه توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، دکتر منصور غلامی که در مراسم رونمایی از برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری در محل مجتمع شکوفایی شرکت های دانش بنیان سخن می گفت خاطرنشان کرد: رویکرد جدید و جدی در رابطه با حمایت از حرکت‌های دانش بنیان شکل گرفته که حرکتی ارزشمند است و نیاز به تلاش مستمر دارد.

وی افزود: در حال حاضر در شرایط خاصی هستیم و حساسیت‌های زیادی در کشور وجود دارد که ضرورت اعمال مدیریت‌های دقیق‌تر احساس می‌شود و به این ترتیب نهادهایی همچون صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه‌های حمایتی از فعالیت‌های دانش‌بنیان را اجرایی کرده‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: ما در کارگروه صندوق نوآوری و شکوفایی در حال فعال‌تر کردن و تحرک بیشتر صندوق‌های پژوهش و فناوری هستیم و تلاش‌ها در این جهت است که حمایت‌های اعمال شده موفق‌تر از قبل اجرایی شود.

غلامی تأکید کرد: قطعاً برنامه‌هایی که صندوق نوآوری و شکوفایی برای صندوق‌های پژوهش و فناوری در نظر گرفته با دیدگاه آینده نگرانه بوده است.

وزیر علوم تصریح کرد: حمایت از ایده‌های دانش بنیان و فعالیت‌های استارت آپی نیاز به سرمایه گذاری ریسک پذیر دارد که این به پشتوانه جدی صندوق‌ها نیازمند است و امیدواریم شاهد حرکت‌های خوب صندوق‌های پژوهش و فناوری باشیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ساخت «فلزیاب صنعتی» با قابلیت تشخیص سریع ضایعات فلزی در خطوط تولید

افتتاح خط تولید کاملا بومی «لوله خلأ خون‌گیری» در کشور

اعطای تسهیلات رشد تولید دانش‌بنیان تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان/ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها

حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها