سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد: تصویب ۷۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری به ۱۲ صندوق پژوهش و فناوری

نسخه قابل پرینت
کد خبر:43661
یکشنبه، ۱۹ اسفند، ۱۳۹۷ | 13:57

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد: تصویب ۷۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری به ۱۲ صندوق پژوهش و فناوری

صندوق نوآوری و شکوفایی ۷۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری و ۲۱۶ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تحقق اقتصاد دانش بنیان به صندوق‌های پژوهش و فناوری اختصاص داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم اعطای تفاهم نامه های همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش و فناوری که صبح امروز با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر علوم برگزار شد، گفت: تلاشمان همواره این بوده که همکاری نزدیکی با صندوق‌های پژوهش و فناوری برای چابک سازی فرآیند اعطای تسهیلات داشته باشیم و فرآیندهای اعطای تسهیلات، کوتاه‌تر شود.

وی افزود: تغییر نگرش روی تمرکز زدایی صندوق و استفاده از ابزارهای مالی موجود در کشور برای ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان از اهداف ما در مدل‌های جدید همکاری با صندوق‌های پژوهش و فناوری است.

وحدت با بیان اینکه تأمین مالی از مباحث دیگری است که با استفاده از ظرفیت بانک‌ها برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر داریم، اضافه کرد: یک بسته مالیاتی از شتابدهنده ها در صندوق نوآوری و شکوفایی آماده شده که به زودی اجرایی می‌شود.

رئیس صندوق نوآوری وشکوفایی اظهار داشت: ما در صندوق نوآوری و شکوفایی در بخش‌های مختلف حمایت از توسعه فعالیت شتابدهنده ها به منظور توسعه هسته‌های فناوری، سرویس‌های مختلفی را آماده کرده ایم.

وی گفت: از جمله این اقدامات برای شتاب دهنده‌ها کمک برای ایجاد فضای استقرار، تجهیز فضای شتابدهنده ها و تأمین مالی اولیه برای استقرار هسته‌های فناور هستند.

وحدت با بیان اینکه صندوق‌های پژوهش و فناوری همکاران صندوق نوآوری و شکوفایی محسوب می‌شوند، اظهار داشت: این صندوق‌ها می‌توانند نیاز شرکت‌های متوسط و کوچک را در استان‌های کشور و در تهران مرتفع کنند تا برای اجرای طرح شأن نیاز مالی نداشته باشند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش و فناوری گفت: امیدواریم با این برنامه رونمایی شده، نقش آفرینان در زیست بوم نوآوری به تأثیر گذاری بیشتر برای تحقق اقتصاد دانش بنیان تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: این همکاری جدید ظرفیتی را ایجاد کرده که صندوق‌های پژوهش و فناوری علاوه بر نیاز شرکت‌های دانش بنیان نیاز شرکت‌های خلاق، فناور و استارت آپ ها را برطرف کنند.

وحدت با اشاره به مدل همکاری جدید صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری تصریح کرد: هدف ما تأمین مالی صندوق‌های پژوهش و فناوری است که در این پروسه تسهیل در نظام تأمین مالی شرکت‌های دانش بنیان و فناور، تقویت صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق‌های دانش بنیان به عنوان نهادهای مالی واسط محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه مدل تأمین مالی صندوق‌های پژوهش و فناوری براساس ابزارهای تأمین مالی در بعد تسهیلات، تضمین خط اعتباری است، خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات مالی به صندوق‌های پژوهش و فناوری مطابق با تبصره یک ماده ۵ بوده و از سوی دیگر خط اعتباری به آنها اختصاص می‌یابد.

وحدت در خصوص تسهیلات سطح اعتباری به صندوق پژوهش و فناوری، یادآور شد: در این خصوص پرداخت کارمزد متناسب با هزینه عملیات، تناسب کارمزد پرداختی با نوع تضمین تسهیلات اعطایی صندوق‌های پژوهش و واسپاری هزینه عملیات، درخواست ارزیابی عقد قرارداد، نظارت و پوشش کامل ریسک از سوی صندوق‌های پژوهش و فناوری از ارکان خط اعتباری به صندوق‌های پژوهش و فناوری به شمار می‌رود.

وی در خصوص مبلغ خط اعتباری تعیین شده از سوی صندوق نوآوری به صندوق‌های پژوهش و فناوری گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری تا سقف ۶ برابر سرمایه تادیه شده را می‌توانند پرداخت کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اعطای تسهیلات رشد تولید دانش‌بنیان تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان/ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها

حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین

حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکتهای دارای رشد دو برابری در تولید محصولات دانش بنیان

دانش‌بنیان‌ها به کمک رسانه‌ها می‌آیند/نمایش دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حوزه رسانه و روابط عمومی در آستانه روز خبرنگار

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها