شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

تولید موتورسیکلت برقی «یوز» آغاز شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:43492
شنبه، ۴ اسفند، ۱۳۹۷ | 17:36

تولید موتورسیکلت برقی «یوز» آغاز شد

موتور سیکلت چهار چرخ تمام برقی توسط یک شرکت دانش بنیان به مرحله تولید پایلوت رسید.

به گزارش دیده بان علم ایران، حسین زیارتی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده موتور سیکلت های برقی درباره طراحی این موتورسیکلت گفت: طراحی موتور سیکلت چهارچرخ برقی «یوز» از سال ۹۴ شروع شده و با تکیه بر دانش فنی متخصصان داخلی در حال حاضر به فاز تولید پایلوت رسیده است.

وی به حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان راهگشای تولید این محصول دانش بنیان اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه محصول موتور سیکلت چهارچرخ در آیین نامه راهنمایی و رانندگی تعریف نشده بود امکان پلاک گذاری برای این محصول وجود نداشت اما با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مذاکرات این نهاد با نهادهای مرتبط مشکل اخذ استانداردها و پلاک گذاری رفع شد.

تولید ۱۰۰ یوز ایرانی تا نیمه سال آینده

زیارتی با اشاره به این موضوع که ۱۰۰ دستگاه از این موتور سیکلت در فاز پایلوت درحال تولید است خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما تولید آزمایشی موتور سیکلت چهارچرخ برقی را در برنامه داریم که تا نیمه اول سال آینده انجام و تا پایان سال ۹۸ مراحل ارزیابی نهایی و تعیین قیمت تمام شده اجرایی می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش بنیان پیشران خودرو اسپیدار، کم حجم بودن و ابعاد کوچک این موتور، کاهش آلودگی در کلانشهرها، تسهیل در رانندگی، کاهش خطر رانندگی و پایداری این موتورسیکلت برقی از جمله مزایای این موتورسیکلت های تمام برقی است که در صورت تولید به مصرف کنندگان آن بسیار کمک می کند.

زیارتی درباره مشخصات فنی این محصول دانش بنیان بیان کرد: کلاس موتور سیکلت های برقی با توجه به توان قوای محرکه برق دسته بندی می شوند که موتور سیکلتی در زیرگروه محصول ما باید دارای بیشترین کارایی حداکثر ۱۵ وات توان موتور و بدون وزن پک باتری وزن دستگاه باید کمتر از ۴۰۰ کیلوگرم باشد.

وی با اشاره به نقش جدید این موتورسیکلت های چهارچرخی در روند خودرو سازی در آینده بیان کرد: بسیاری از شرکت های بزرگ خودروساز و استارتاپ ها روی این محصول کار کرده اند ولی ما برای تولید روی طراحی تک تک قطعات از جمله قطعات مکانیکی مانند سیستم ترمز، فرمان و مواردی از این قبیل توسط محققان ایرانی طراحی شده است و قابل توسعه است تا محصول جدیدتری از همین پلت فرم طراحی شود.

صفر تا صد طراحی و تولید موتور سیکلت برقی

زیارتی خاطر نشان کرد: مشخصات فنی و کیفیتی موتورسیکلت چهارچرخ برقی با نمونه خارجی برابری می کند و تمام سعی متخصصان داخلی بر این است که طراحی و تولید این محصولات را به روز و توسعه یافته کنند.

وی با اشاره به این موضوع که این شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد قزوین مستقر است و از امکانات و ظرفیت های موجود در این دانشگاه استفاده می کند گفت: به صورت مستقیم حدود ۲۰ نفر از متخصصان و جوانان روی تولید این محصول دانش بنیان کار می کنند اما به صورت غیر مستقیم و با استفاده از نیروی انسانی موجود در دانشگاه آزاد قزوین، خیلی ها در تولید این محصول همکاری کرده اند.

زیارتی با اشاره به این که سهامداران شرکت دانش بنیان تولیدکننده این موتور هم دانشجویان هستند گفت: تیم متخصصانی که بر روی تولید و طراحی این محصول کار کرده اند همه دانشجویانی بوده اند که از دوران دانشجویی در حوزه خودرو فعالیت داشته اند و با مراحل توسعه خودرو آشنا بودند و نمونه سازی محصول را انجام داده بودند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

قایق خورشیدی ساخت محققان دانشگاه آزاد بندرعباس رونمایی شد

موتورسیکلت برقی دانشگاه «امیرکبیر» وارد بازار می‌شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها