سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

چند درصد دانشمندان ناسا ایرانی هستند؟

نسخه قابل پرینت
کد خبر:43299
سه شنبه، ۳۰ بهمن، ۱۳۹۷ | 14:09

چند درصد دانشمندان ناسا ایرانی هستند؟

تعداد دانشمندان ایرانی شاغل در ناسا از مواردی است که در سال های اخیر سوژه بزرگنمایی ها و دروغپردازی های مضحکی در فضای مجازی و برخی سایتهای خبری شده است.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، دکتر فیروز نادری که سه سال پیش، پس از ۳۶ سال فعالیت در ناسا بازنشسته شد، عالی ترین و پرافتخارترین دانشمند ایرانی فعال در ناسا بوده که مسوولیت ها و پست های مهمی چون مدیریت برنامه‌های اکتشافات مریخ، معاونت و مدیریت ارشد برنامه‌ریزی مرکز آزمایشگاه پیشرانش جت (JPL) ناسا و طراحی چشم‌انداز راهبردی پنج تا ۲۰ ساله این مرکز را عهده دار بوده و اوایل سال ۲۰۱۶ در حالی که مدیر پژوهش‌های روباتیک منظومه خورشیدی ناسا بود با درخواست بازنشستگی از بزرگترین سازمان فضایی جهان خداحافظی کرد.

دکتر نادری در پستی ایسنتاگرامی، شمار واقعی دانشمندان و کارکنان ایرانی تبار شاغل در ناسا را حدود ۲۵۰ نفر عنوان کرده که یک درصد جمعیت ۲۵ هزار نفری کارکنان این سازمان را تشکیل می دهد.

ناسا که در سال ۱۹۵۸ تشکیل شده دارای ۱۰ مرکز در ۱۰ منطقه مختلف آمریکاست که هر یک روی نوع خاصی از کارها متمرکز شده مثلا پرتاب راکت ها از فلوریدا، آموزش و عملیات فضانوردان در تگزاس و اکتشافات رباتیک عمدتا در مریلند و کالیفرنیا صورت می گیرد.

به گفته دکتر نادری در مرکزیت ناسا در واشنگتن که فعالیت های مدیریتی –  غیرتکنیکی – آزانس فضایی آمریکا را عهده دار است حدود دو هزار نفر فعالیت دارند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

محقق ایرانی ناسا، فضانورد ماموریت شبیه‌سازی سفر به مریخ

بازتاب درگذشت فیروز نادری در روزنامه های بزرگ آمریکا

فیروز نادری، دانشمند ایرانی و از مدیران پیشین ناسا، درگذشت

مشارکت محققان دانشگاه صنعتی اصفهان در طرح رصد بین‌المللی دارت ناسا

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها