جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

سامانه اطلاعات مکانی سازمان زمین‌شناسی بزودی رونمایی می شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:43187
چهارشنبه، ۱۷ بهمن، ۱۳۹۷ | 09:43

سامانه اطلاعات مکانی سازمان زمین‌شناسی بزودی رونمایی می شود

سامانه اطلاعات مکانی سازمان زمین‌شناسی کشور رونمایی می شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی اعلام کرد در راستای دولت الکترونیک و بهبود روش‌های فناوری اطلاعات، بسترسازی برای استقرار سامانه اطلاعات مکانی (Web GIS) فراهم شده که این سامانه نیز در دهه فجر امسال رونمایی می شود.

پورتال سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در راستای قانون دسترسی و بهره‌مندی آزاد همگان به اطلاعات تخصصی علوم‌ زمین در بخش علوم‌زمین، به سه ویژگی “ابزار ذخیره‌سازی اطلاعات”، “ابزار امنیت اطلاعات” و “پرداخت‌های الکترونیکی شفاف” مجهز شده و داده‌های پایه به صورت رایگان و خدمات دارای ارزش افزوده بر اساس تعرفه خدمات سازمان در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد.

انتشار ۳۴۵ برگ نقشه زمین‌شناسی بر پایه اکتشافات‌ معدنی و مخاطرات شهری از دیگر اقدامات این سازمان تا پایان سال جاری است.

بر اساس آمارها تاکنون سه بار پهنه ایران‌زمین تحت پوشش کامل مطالعات زمین‌شناسی از سوی سازمان زمین‌شناسی قرار گرفته و نقشه‌های ملی زمین‌شناسی ایران در مقیاس یک دومیلیون و پانصدهزارم، پوشش کامل یک دویست و پنجاه هزارم و پوشش کامل یکصد هزارم در مناطق دارای اولویت (به جز مناطق کویری) تهیه شده است.

به تازگی در قالب نقشه‌های زمین‌شناسی یک بیست و پنج هزارم بالغ بر ۳۰۰ برگ نقشه چاپ و منتشر شده و تا پایان سال جاری نیز ۴۵ برگ نقشه اضافه خواهد شد که این نقشه‌ها بر اساس اولویت پتانسیل اکتشافی و همچنین مخاطرات و توسعه شهری تهیه می‌شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

نخستین دوره جایزه بزرگداشت مهندس خادم، بنیانگذار سازمان زمین‌شناسی، بهمن ماه اعطا می شود

سرپرست سازمان زمین شناسی خبر داد: پتانسیل تولید ریزگرد در ۳۵ هزار کیلومتر مربع از اراضی کشور/تهیه نقشه زمین شناسی متروی تهران – شمال

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها