- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

در پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محقق شد: تولید سه کپسول گیاهی موثر بر سیستم گوارش و کبد

محققان یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  موفق به تولید سه کپسول گیاهی موثر بر سیستم گوارش و کبد شدند.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر فاطمه حسن‌زاده، مدیر عامل شرکت کیمیا فرآور بوعلی اظهار کرد: کپسول گیاهی «لیکوری کپ» جهت تنظیم ترشحات گوارشی و درمان زخم معده و اثنی‌عشر، کمک به هضم غذا با بهبود عملکرد روده کوچک، تقویت عملکرد غدد درون‌ریز و افزایش هورمون‌های ضد استرس و حفاظت از غشای مخاطی دستگاه تنفسی مؤثر است.کپسول گیاهی «پیپرجین» هم سبب تقویت دستگاه گوارش، کمک به هضم و متابولیسم مناسب مواد غذایی، تسکین دردهای گوارشی، درمان سوءهاضمه، ضد نفخ و پاکسازی طبیعی بدن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کپسول گیاهی «لیورفول» نیز در محافظت کبد و تنظیم مطلوب آنزیم‌های کبدی، تسکین التهاب‌های کبدی، تقویت عملکرد کبد و کنترل بیماری کبد چرب موثر است.

به گفته حسن زاده، فرمولاسیون این داروهای گیاهی که برای اولین بار در کشور طراحی شده و پرونده ساخت آنها نیز از سازمان غذا و دارو دریافت شده توسط واحد تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان تولید و مطالعات فارماکولوژیک آن، در مرکز رشد فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.

انتهای پیام