سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

تقدیر اسکوپوس از رشد کیفی چشمگیر مجله «AIM»

نسخه قابل پرینت
کد خبر:43118
دوشنبه، ۲۹ بهمن، ۱۳۹۷ | 07:42

تقدیر اسکوپوس از  رشد کیفی چشمگیر مجله «AIM»

هیات تحریریه اسکوپوس پس از ارزیابی مجله پزشکی AIM /Archives of Iranian Medicine، (آرشیو پزشکی ایران) ، با اذعان به رشد کیفی چشمگیر این مجله، آن را الگویی برای سایر مجلات علوم پزشکی توصیف کرده تا به عنوان یک نشریه ملی، بسیاری از نشریات حوزه های تخصصی را زیر چتر خود بگیرند و با اتحاد هم نشریه واحدی منتشر کنند.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، بنا بر اعلام تیم تحریریه دادگان اسکوپوس، این مجله از سال ۲۰۰۶ تاکنون به طرز چشمگیری در محتوای مطالب، کیفیت مقالات و میزان استنادات رشد کرده و ارائه مقالات این نشریه به زبان انگلیسی، از سطح بالایی برخوردار است.

هیأت تحریریه اسکوپوس وظیفه نظارت بر کیفیت همه نشریات نمایه شده در این پایگاه را بر عهده دارد و هر چند سال، کیفیت محتوای تمام مجلات و مطابقت مطالب با عناوین مجلات را مورد ارزیابی قرار می دهد.

مجله «آرشیو پزشکی ایران »/ Archives of Iranian Medicine ماهنامه ای «علمی – پژوهشی» در حوزه پزشکی است که به صاحب امتیازی فرهنگستان علوم پزشکی ایران و مدیر مسوولی دکتر ایرج فاضل به زبان انگلیسی منتشر می شود.

این مجله پزشکی که سردبیری آن را دکتر رضا ملک زاده بر عهده دارد در  PubMed/MEDLINE, ISI Web of Science, EMBASE, SCOPUS, CINHAL, PASCAL, CSA, SID, نمایه می شود.

مجله آرشیو پزشکی ایران که از اکتبر ۱۹۹۸ تاکنون به مدت ۲۱ سال منتشر شده، دارای Impact Factor ( ضریب تاثیر) ۱.۲ ، CiteScore ( شاخص استنادات به مقالات مجله در سه سال قبل)  ۱.۲۶ است.

اطلاعات استنادی مجله در Web of Science /  ISI  از ابتدای نمايه شدن حاکیست که این مجله با اچ ایندکس ۲۹  و ۱۴۹۸ مقاله موفق به کسب ۶ هزار و ۵۱۰ استناد شده که سهم خوداستنادی ۵۰۸ مورد بوده است. همچنین میانگین استناد به مقالات این مجله ۴.۳۵  است.

تا کنون، ۲۰۰۹ مقاله از این مجله نیز در اسکوپوس نمایه شده ، تعداد مقالات دارای یک استناد و بیشتر از یک استناد آن، ۱۴۰۰ مقاله و  اچ ایندکس این مجله در اسکوپوس،  ۳۷  است.

۳۹ مقاله (۴.۲ درصد) از مقالات مجله AIM نیز در مجلات ۱۰ درصد برتر پراستناد دنیا منتشر شده اند.

بر اساس اطلاعات PubMed كه هر ماه براي مجله ارسال مي شود، ماهانه ۵ هزار مراجعه کننده، مقالات مجله AIM را در اين نظام نمايه سازي، جست وجو كرده اند.

این مجله معتبر از میان مجلات نمایه شده در ISI، دارای رتبه ۸۹ در کل مجلات پزشکی جهان، رتبه ۶ استنادی در کل مجلات ایرانی نمایه شده در ISI است و کسب عنوان نشريه علوم پزشكي برگزيده كشور در هشتمین جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي (۱۳۸۲)، «نشان برتر پژوهش»  وزارت علوم را برای «بهترین مجله پزشکی» سال ۸۶ ، «نشريه علوم پزشكي برگزيده كشور» در دوازدهمین جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي (۱۳۸۸)، کسب ضريب تاثير بالا (نشريه برتر بين المللي) وزارت بهداشت درمان آموزش پزشكي (۱۳۹۲)، كسب عنوان «نشريه برتر بين المللي» چهارمين جشنواره ملي تجليل از پژوهشگران و فناواران برتر را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها