سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

جذب ۲۷ دانشمند ایرانی غیرمقیم در دانشگاه علوم پزشکی تهران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:43065
سه شنبه، ۹ بهمن، ۱۳۹۷ | 13:12

جذب ۲۷ دانشمند ایرانی غیرمقیم در دانشگاه علوم پزشکی تهران

۲۷ دانشمند و متخصص ایرانی غیرمقیم طی سه سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی تهران جذب شده اند.

به گزارش دیده بان علم ایران، رویا انصاری پور، رابط معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این خبر گفت: تیرماه ۱۳۹۴ در راستای نیل به اهداف بلندمدت چشم‌انداز علمی کشور و بهره‌گیری از ذخایر علمی متخصصان و نخبگان ایرانی غیرمقیم، دانشگاه علوم پزشکی تهران نخستین موافقت‌نامه تخصیص و اعطای وجوه حمایتی بابت انجام طرح‌های فناورانه را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضاء رساند.

طی این موافقت‌نامه مقرر شد در دوره‌های تحقیقاتی اعم از پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، پروژه‌های فناوری کوتاه‌مدت و بلندمدت، برگزاری سخنرانی‌ها و کارگاه‌های تخصصی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این افراد استفاده شود.

وی تصریح کرد: متخصصان و محققان ایرانی غیرمقیم می توانند با ورود به سامانه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور به نشانی http://international.bmn.ir در این سامانه ثبت‌نام کنند. درخواست‌ها پس از بررسی اولیه در صورت برخورداری از شرایط لازم به دفتر همکاری با متخصصان و محققان ایرانی غیرمقیم معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران ارسال می‌شود و سپس براساس مقطع تحصیلی و زمینه‌های همکاری به واحدهای دانشگاه جهت اعلام نظر فرستاده خواهند شد.

انصاری پور تاکید کرد: پذیرش و یا عدم پذیرش متقاضیان در پروفایل آن‌ها ثبت‌ شده و در صورت موافقت واحدهای زیرمجموعه قراردادی میان متقاضی، مراکز مربوطه، استاد راهنما و معاونت بین‌الملل دانشگاه منعقد می‌شود.

رابط معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با پایگاه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور خاطرنشان کرد: نخستین متخصص ایرانی غیرمقیم اسفند ماه ۹۴ در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به فعالیت شد.

وی افزود: طی سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ به ترتیب هشت، ۱۱ و هشت متخصص ایرانی غیرمقیم به عنوان محقق پسادکتری و استاد مدعو جذب شده‌ یا نسبت به ارائه سخنرانی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی در دانشگاه اقدام کرده‌اند. پذیرفته‌شدگان از میان ۲۵۰ متقاضی که در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده بودند، انتخاب شدند.

انصاری پور با بیان اینکه آخرین موافقت‌نامه دانشگاه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شهریور سال جاری به امضاء رسید، گفت: این موافقت‌نامه اعتباری دو ساله دارد و در صورت توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

کارشناس معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: براساس موافقت‌نامه‌های امضاء شده، آیین‌نامه برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور به تفکیک هر سال تدوین شده که مطابق با آن فارغ‌التحصیلان صد دانشگاه و مرکز علمی اول دنیا طبق رتبه‌بندی پایگاه‌های QS و یا Times امکان ثبت‌نام خواهند داشت.

وی از بازخورد مثبت حضور متخصصان و دانشمندان ایرانی غیر مقیم در واحدهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این رویکرد ضمن ایجاد فرصت استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این افراد در دانشگاه به ترغیب، تشویق و ایجاد انگیزه برای بازگشت دانشمندان و محققان غیرمقیم به کشور و فراهم‌سازی شرایط مناسب جهت توسعه فناوری‌های نوظهور و پیشرفته در کشور بیانجامد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، چهره تاثیرگذار بیوتکنولوژی ۱۴۰۲ شد

رتبه‌بندی جامع تحقیقات و فناوری دانشگاه‌ها و دانشکده‌­های علوم پزشکی کشور اعلام شد

فراخوان حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایجاد استارتاپ و هسته‌ فناور

با همکاری محققان ایرانی محقق شد: درمان موثرتر و ایمنتر سرطان پستان با بهینه سازی نانوحامل های دارو

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

  1. میلاد گفت:

    نکته جالب این خبر اینه نخبه های داخل را فراری میدند بعد دنبال نخبه های خارج هستند این خبر فقط یک معنی میده اگر میخواین تو ایران به جایی برسید تو ایران تحصیل نکنید

سرخط خبرها