پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

ایران، چهل و هفتمین کشور نوآور جهان/جایگاه چهارم ایران در رقابت نوآوری منطقه

نسخه قابل پرینت
کد خبر:43035
دوشنبه، ۸ بهمن، ۱۳۹۷ | 13:58

ایران، چهل و هفتمین کشور نوآور جهان/جایگاه چهارم ایران در رقابت نوآوری منطقه

در هفتمین رتبه بندی سالانه شاخص نوآوری بلومبرگ، ایران با کسب ۵۲٫۸۱ امتیاز و دو پله صعود نسبت به رتبه بندی سال ۲۰۱۸ در جایگاه چهارم منطقه و چهل و هفتم جهان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، براساس رتبه بندی ۲۰۱۹ بلومبرگ، کره جنوبی با ۸۷.۳۸ امتیاز در صدر فهرست نوآورترین کشورهای جهان قرار دارد و با فاصله ای کوتاه، آلمان  با ۸۷٫۳۰ امتیاز در رتبه دوم و فنلاند با ۸۵٫۵۷ امتیاز در رتبه سوم قرار دارند.

جایگاه چهارم فهرست نوآورترین کشورهای جهان در اختیار سوییس با ۸۵٫۴۹ امتیاز است و رتبه پنجم این فهرست را هم رژیم صهیونیستی با ۸۴٫۷۸ امتیاز و جهشی  پنج پله ای نسبت به سال گذشته اشغال کرده است. سنگاپور، سوئد، آمریکا، ژاپن و فرانسه هم به ترتیب پنج کشور نوآور بعدی در تازه ترین رتبه بندی بلومبرگ هستند.

در بین دیگر رقبای منطقه ای ایران، ترکیه با ۶۲٫۸۹ امتیاز – بدون تغییر نسبت به سال گذشته – در رتبه ۳۳ دنیاست و امارات متحده با ۵۲٫۹۳ امتیاز پیش از ایران در جایگاه ۴۶ جهان قرار دارد.

کویت، عربستان سعودی و قطر هم به ترتیب جایگاه های ۵۵، ۵۶ و ۵۷ این رتبه بندی را کسب کرده اند.

در رتبه بندی نوآوری بلومبرگ هفت شاخص مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرد که در این بین، ایران در شاخص حق ثبت اختراع، رتبه ۱۳ دنیا، شاخص بازدهی ثانویه، رتبه ۲۳، شاخص فناوری پیشرفته، رتبه ۴۰، شاخص های بهره وری و ارزش افزوده بر تولید، رتبه ۴۸، شاخص تمرکز بر تحقیقات، رتبه ۵۳ و در شاخص تحقیق و توسعه رتبه ۶۰ دنیا را کسب کرده است.  این در حالی است که رژیم اشغالگر قدس در شاخص تحقیق و توسعه در رتبه نخست دنیاست.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تهران در رتبه ۳۴ برترین خوشه‌ های علم و فناوری جهان

گردهمایی سرمایه‌گذاران حوزه فناوری و نوآوری در رویداد بین‌المللی«فینوتکس»

نتایج رتبه بندی موسسات تحقیقاتی علوم پزشکی کشور اعلام شد + جدول کامل رتبه ها و شاخص های ارزیابی

رتبه‌بندی جامع تحقیقات و فناوری دانشگاه‌ها و دانشکده‌­های علوم پزشکی کشور اعلام شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها