- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

صنعتی امیرکبیر، میزبان دومین دوره مسابقات ملی داده کاوی

دومین دوره مسابقات ملی داده کاوی، بهمن ماه امسال به همت انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، مسابقات ملی داده کاوی امیرکبیر به منظور سنجش و ارتقا سطح علمی دانشجویان کشور در حوزه‌‌ علم داده برگزار می‌شود.

داده کاوی فرآیند مرتب‌سازی مجموعه داده‌های‌ بزرگ‌ با هدف شناسایی الگوها و برقرارسازی رابطه‌ها برای حل مسائل از طریق آنالیز داده‌ها است. ابزارهای داده کاوی به شرکت‌ها اجازه می‌دهند روندهای آینده‌ را پیش بینی کنند.

تکنیک‌های داده کاوی در بسیاری از زمینه‌های تحقیقاتی از جمله ریاضیات، سایبرنیتک، ژنتیک و بازاریابی استفاده می شوند. کسب و کارها در صورت بهره گیری درست از تکنیک‌های داده‌کاوی می‌توانند از رقبا پیش بیافتند.

اولین دوره مسابقات ملی داده کاوی در مهر ماه سال ۹۶ برگزار شد و امسال نیز با برگزاری دومین دوره این مسابقات قرار است علاقه‌مندان این حوزه به چالش ‌کشیده شوند.

این دوره از مسابقات شامل دو مرحله است و علاقه‌مندان در تیم‌های حداکثرسه نفره به بررسی و حل مسائل مطرح شده در مورد داده‌ای که در اختیار آنها قرار می‌گیرد، می‌پردازند.

برگزیدگان مرحله اول به مرحله دوم راه می‌یابند و در نهایت طی مراسم اختتامیه که در آمفی تئاتر دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود، تیم‌ها با ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود در طول مسابقه، توسط تیم داوری امتیاز دهی خواهند شد سه تیم برتر معرفی می‌شوند.

به تیم‌های اول تا سوم به ترتیب چهار، سه و دو میلیون تومان جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

بر اساس برنامه زمان بندی شروع مرحله اول این مسابقات در روز اول بهمن و اتمام مهلت مرحله اول ۱۵ بهمن تعیین شده است.

نتایج مرحله اول در روز ۲۲ بهمن، شروع مرحله دوم در روز ۲۳ بهمن و اتمام مهلت مرحله دوم روز ۷ اسفند خواهد بود. برنامه اختتامیه و اهدای جوایز نیز در روز ۱۳ اسفند ماه است.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به تارنمای این مسابقه به نشانی www.autdmc.ir اقدام به ثبت نام کنند.

انتهای پیام