- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

اسفندماه در دانشگاه تهران انجام می شود: اعطای جایزه مریم میرزاخانی در دومین جشنواره زن و علم

مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی زن و علم و اعطای جایزه دکتر مریم میرزاخانی، اسفندماه امسال در دانشگاه تهران برگزار می شود.

دکتر آلا عنایتی، دبیر دومین جشنواره ملی زن و علم (جایزه دکتر میرزاخانی) با اعلام این مطلب به خبرنگار دیده بان علم ایران گفت: این رویداد ملی با هدف تجلیل از زنان نخبه و فعال علمی، فرهنگی و اجتماعی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و برخی نهادهای ذی‌ربط در قالب یک بخش رقابتی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان در سه رده سنی زیر ۴۰ سال، ۴۰ تا ۶۵ سال و بالای ۶۵ سال می‌توانند در جشنواره شرکت کنند. ارزیابی علمی داوطلبان با تأکید بر شاخص هایی از قبیل دریافت جوائز ملی و بین المللی، ابداعات و اختراعات، طرح های علمی برجسته، کتاب، مقالات، تعاملات علمی بین المللی و … انجام می شود. شاخص های فرهنگی و اجتماعی ارزیابی هم نقش آفرینی زنان در موضوعاتی از قبیل فعالیت های شاخص در زمینه کارآفرینی، فعالیت های برجسته اجتماعی، فعالیت های برجسته و داوطلبانه فرهنگی، فعالیت های خیریه، محرومیت زدایی از مناطق محروم، قرآن پژوهی، ایثار و فداکاری، محیط زیست، فعالیت در زمینه گسترش تمدن ایرانی اسلامی، گسترش زبان فارسی در زمینه تخصصی و … است.

عنایتی با بیان این که فرایند ارزیابی و داوری در این جشنواره براساس مستندات دریافتی خواهد بود، اظهار داشت: آخرین مهلت دریافت مستندات از طریق سامانه جشنواره، ۸ بهمن ماه و پایان داوری و اعلام برگزیدگان ۳۰ بهمن ماه خواهد بود. همچنین اختتامیه جشنواره در اسفندماه برگزار خواهد شد.

وی در پایان از داوطلبان نامزدی دریافت جایزه مریم میرزاخانی دعوت کرد به منظور ارائه مستندات خود از طریق سامانه جشنواره به نشانی الکترونیکی farhangi.msrt.ir/fa/page/1094 مراجعه کنند. متن کامل فراخوان جشنواره هم در اینجا قابل دسترسی است.

مریم میرزاخانی، استاد دانشگاه استنفورد، نخستین ریاضیدان زن و نخستین ریاضیدان ایرانی برنده مدال فیلدز – عالی ترین نشان علمی در رشته ریاضیات – تیرماه ۹۶ در چهل سالگی در پی ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.

۲۲ اردیبهشت (۱۲ می) روز تولد مریم میرزاخانی از سوی اتحادیه بین‌المللی انجمن‌های ریاضی جهان به عنوان روز جهانی زن در ریاضیات نامگذاری شده است.

گفتنی است اطلاعات بیشتر در زمینه جشنواره ملی زن و علم (جایزه دکتر مریم میرزاخانی) در نشانی womenandsciencefestival@ در تلگرام و اینستاگرام هم قابل دسترسی است.

انتهای پیام