سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

کشف دو گونه فسیل مرجانی جدید با همکاری دیرینه شناسان ایران و چین

نسخه قابل پرینت
کد خبر:42888
سه شنبه، ۱۸ دی، ۱۳۹۷ | 12:54

کشف دو گونه فسیل مرجانی جدید با همکاری دیرینه شناسان ایران و چین

دیرینه شناسانی از ایران و چین در تحقیقات مشترک خود موفق به کشف دو گونه فسیل مرجانی جدید متعلق به شاخه کنیداریا در مرکز ایران شدند.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، این فسیل ها که طی تحقیقات فسیل شناسی در مرکز ایران (بلوک یـــزد) توسط دکتر محمد نبی گرگیج، دانشیار گروه زمین شناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان و پروفســـور وانگ از انستیتو زمین شناسی آکادمی علوم چین  کشف و معرفی شده اند مربوط به دو گونه Antheria fedorowski و Antheria robusta هستند.
نتایج حاصل از این مطالعه در تازه ترین شماره مجله Journal of Paleontology (دسامبر ۲۰۱۸) که توسط انجمن بین المللی دیرینه شناسی و از سوی انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر می شود به چاپ رسیده است.

براساس مطالعات انجام شده و شناسایی گونه های مختلف مرجانی متعلق به خانواده های

‌‌‌‌Kepingophyllidae,Cyathopsidae,Bothrophyllidae و Dibunophyllidae مشخص شد که بلوک یزد در زمان کربونیفر پسین (زمان Gzhelian  حدود سیصد و سه میلیون سال قبل) ارتباط بیوجغرافیایی نزدیکی با بلوک های South China و Indochina در ایالت Cathaysian داشته و در عرض جغرافیایی حد واسط بین قاره سیمریا و بلوک های یاد شده قرار داشته است.

گروه های فسیلی ذکر شده از سرزمین های گندوانایی، اطراف گندوانا و قاره سیمری گزارش نشده و به طور گسترده در قلمرو پالئوتتیس دیده می شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دکتر رمضانیان‌پور، چهره ماندگار علم بتن ایران درگذشت

مشاهده دو گونه نادر از مرجان‌های سخت در خلیج فارس

زیستگاه اصلی مرجان های منزوی در خلیج فارس شناسایی شد

شناسایی نخستین سنگواره «پر» از ایران/ سنگواره ای از «پر» با قدمت ۵۰ میلیون سال

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها