- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

محقق ایرانی، برنده جایزه علوم هسته‌ای و پلاسمای IEEE شد

دکتر نگار امیدواری، محقق ایرانی دانشگاه صنعتی مونیخ موفق به دریافت جایزه سالانه علوم هسته‌ای و پلاسمای موسسه مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، دکتر امیدواری، دانش آموخته کارشناسی مهندسی برق دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۰ است و دوره های کارشناسی‌ارشد و دکتری خود را در رشته مهندسی پزشکی و فیزیک به ترتیب در دانشگاه RWTH آخن و صنعتی مونیخ آلمان اخذ کرده است.

وی از سال ۲۰۱۴ در تحقیقات رساله خود بر توسعه و مشخصه یابی یک سیستم با وضوح بالای توموگرافی پوزیترون امیشن (PET) حیوانات کوچک روی یک اسکنر MRI متمرکز شده بود.

وی در حال حاضر محقق پسادکتری دانشکده پزشکی هسته ای دانشگاه صنعتی مونیخ    (TUM)است.

جایزه و کمک هزینه تحقیقات Glenn F. Knoll هرساله توسط جامعه علمی علوم هسته‌ای و پلاسمای موسسه مهندسان برق و الکترونیک به یک دانشجوی دکتری که فعالیت برجسته ای در زمینه تجهیزات علوم هسته‌ای یا تجهیزات پزشکی هسته‌ای داشته اهدا می‌شود.

موسسه مهندسان برق و الکترونیک (The Institute of Electrical and Electronics Engineers)، یک سازمان بین‌المللی حرفه‌ای و غیرانتفاعی است که با هدف کمک به پیشبرد فناوری در حوزه‌های وابسته به مهندسی برق و کامپیوتر تاسیس شده است. این موسسه بیش از ۴۰۰ هزار نفر عضو در ۱۶۰ کشور جهان دارد.

انتهای پیام