پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

امیدهای تازه در درمان لوسمی کودکان با رهیافت دانشمند ایرانی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:42736
یکشنبه، ۲ دی، ۱۳۹۷ | 13:00

امیدهای تازه در درمان لوسمی کودکان با رهیافت دانشمند ایرانی

دکتر شیلاتی فرد، دانشمند ایرانی تبار دانشگاه نورث وسترن آمریکا و همکارانش به رهیافتهای جدیدی در درمان لوسمی در کودکان دست یافتند.

به گزارش دیده بان علم ایران، شیلاتی فرد، سرپرستی گروهی از محققان را برعهده دارد که با بررسی ارتباط پروتئین MLL با بروز لوسمی به دارویی برای کند کردن روند گسترش  لوسمی در کودکان دست یافته اند.

در بیماران مبتلا به لوسمی درصد سلول های قرمز خون کم است و همین امر آنان را دچار کم خونی می کند. در مقابل میزان گلبول های سفید این بیماران تقریبا ۸۰ درصد بیش از افراد سالم است.

به گفته این استاد زیست شیمی و ژنتیک مولکولی دانشگاه نورث وسترن، این گلبول های سفید خون به بسیاری از بافت ها و اندام های بدن انسان نفوذ می کنند و در نهایت باعث مرگ بیماران مبتلا به لوسمی می شوند

شیلاتی فرد و همکارانش امیدوار هستند طی سه تا پنج سال آینده ابر داروی مبتنی بر یافته های خود را به مرحله آزمایش بالینی برسانند.

شیلاتی فرد، تحصیلات کارشناسی خود را طی سال های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۰ در رشته شیمی آلی در دانشگاه ایالتی Kennesaw و دوره کارشناسی ارشد را متعاقبا در دپارتمان بیوشیمی و مرکز تحقیقات ترکیبات کربوهیدرات دانشگاه جورجیا و دوره دکتری را در مدرسه پزشکی دانشگاه اکلاهما گذرانده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

طراحی نانوموتور جداسازی و اندازه گیری سلول‌های سرطانی خون در ایران

کشف شگفت انگیز اخترفیزیکدان ایرانی دانشگاه نورث وسترن/ تولد ستاره‌ها در دهانه سیاه‌چاله‌های ستاره‌خوار!

چند ایرانی در اسارت «دمانس» هستند؟ برنامه دانشمندان ایران برای رهاسازی افراد در معرض خطر

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها