جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سرعت “تهران هوشمند” باید افزایش یابد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:42628
شنبه، ۱۷ آذر، ۱۳۹۷ | 16:01

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سرعت “تهران هوشمند” باید افزایش یابد

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با شهر هوشمند گفت: اساساً وقتی مفهوم هوشمندی را به کار می‌بریم به این معناست که از ابتدای تأسیس و پیدایش یک مجموعه که مبنای آن استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات است زیرساخت‌های لازم برای اداره تمام امور آن آماده باشد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر حسن نجفی سولاری افزود: شهر هوشمند چند مهارت مربوط به فناوری اطلاعات را لازم دارد. نخست اینکه همه اعضای یک شهر هوشمند در ابتدای ورود باید تمامی آموزش‌های لازم را برای ارائه و دریافت سرویس‌ها و خدمات هوشمند دیده و مهارت‌های لازم را کسب کرده باشند وگرنه بی‌سواد محسوب می‌شوند. دیگر اینکه، ساختمان، تأسیسات، تجهیزات، جاده‌ها و راه‌ها و… باید همه از ابتدا بر مبنای یک ساختار هوشمند در همه امور ارتباطات و فناوری اطلاعات ساخته شده باشد تا ملزومات شهر هوشمند را بتوان بر روی آن پیاده کرد.

وی اظهار کرد: برای هوشمندسازی شهر تهران، مدیریت یکپارچه و واحد شهری مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات لازم است، به این معنا که این‌گونه نباشد که هر سازمان و نهادی برای خودش سرور و داده‌های مجزا داشته باشد که هر قدر هم هوشمند باشد نه تنها مشکلی از شهروندان رفع نمی‌کند بلکه ممکن است از آن سوءاستفاده‌های زیادی صورت گیرد.

نجفی سولاری در ادامه تأکید کرد: باید تمام داده‌ها در یک شبکه واحد شهری تجمیع شود که این اقدام نیازمند یک اراده ملی است به این معنا که همه افراد و مسوولان از موضع قدرت و سمت‌های سازمانی خود پایین آمده و یک پنجره واحد هوشمند قابل دسترسی و شفاف مبتنی بر ابر داده‌ها در تهران گردآوری کنند.

وی در پایان افزود: گام بعدی این است که در رابطه با هوشمندسازی شهر تهران موجودی و داشته‌هایی که تاکنون در رابطه با هوشمندسازی وارد شهر و در آن به کار گرفته شده را بررسی و به مشورت بگذارند تا حداقل، موازی‌کاری‌ها و المان‌های اضافه را در این حوزه کاهش دهند تا دوباره‌کاری در این راستا انجام نشود و سرعت هوشمندسازی در کلان‌شهر تهران افزایش پیدا کند.

گفتنی است دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند به میزبانی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، ۱۹ و ۲۰ آذرماه ۱۳۹۷ در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

هوشمند‌سازی در پیشگیری از بروز بحران‌های شهری موثر است

استاد دانشگاه صنعتی شریف: تکنولوژی را به خدمت نهادهای ناکارآمد گرفتن از موانع تحقق تهران هوشمند است

رییس مرکز پژوهش های مجلس:خلأهای حقوقی مانع تحقق شهر هوشمند است

رییس کمیته مخابرات مجلس:«تهران هوشمند»، زمینه‌ساز کاهش فساد است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها