- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

اجرای طرح‌های مطالعاتی مرتبط با صنعت راهداری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر تفاهم نامه ای با هدف انجام و پیاده سازی طر‌ح‌های مطالعاتی مورد نیاز سازمان راهداری و حمل نقل به امضا رساند.

به گزارش دیده بان علم ایران در راستای توسعه ارتباط بین صنعت و دانشگاه، بهره‌گیری از ظرفیت‌ همكاری‌های علمی و استقرار نظام سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری بر مبنای اصول مدیریت راهبردی، موافقت‌نامه‌ای میان دانشگاه صنعتی امیركبیر و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور به امضا رسید.

با امضای این تفاهم ‌نامه، نسبت به ایجاد بستری برای استفاده از ظرفیت‌های علمی و اجرایی طرفین در شناسایی، انجام و پیاده سازی طر‌ح‌های مطالعاتی با موضوعات راهبردی، آموزشی، نوآورانه و تجاری‌سازی مورد نیاز سازمان راهداری اقدام خواهد شد.

بر این اساس دانشگاه صنعتی امیرکبیر متعهد شد تا در زمینه تامین خدمات علمی، انسانی، تخصصی و تجهیزاتی مورد نیاز برای تدوین اسناد راهبردی و طرح‌های مطالعاتی و عملیاتی سازمان راهداری و حمل و نقل با استفاده از ظرفیت دانشگاه و ایجاد و تسهیل استفاده از تمام توانمندی‌ها و امكانات دانشگاه نظیر قطب‌های علمی، مراكز پژوهشی، نوآوری و فناوری، آزمایشگاه‌ها، كتابخانه، خدمات‌ پشتیبانی و پایگاه‌های تخصصی اقدام کند.

در اختیار گذاشتن فضای مناسب تجهیز شده به متراژ حدود ۲۰۰ متر مربع به منظور تثبیت ارتباط مستمر با دانشگاه و پیگیری مشترک انجام طرح‌ها و اجرای تفاهم ‌نامه، فراهم کردن امكان ارتباط و تامین الزامات اجرای تفاهم ‌نامه از طریق ایجاد ارتباط كارآمد با سایر دانشگاه‌ها، مراكز علمی، شركت‌های دانش بنیان، دستگاه‌ها و ارگان‌های كشور بر حسب اعلام نیاز سازمان راهداری و كمک به انتقال دانش فنی و اجرای طر‌ح‌های مورد نیاز با استفاده از ظرفیت دانشگا‌ه‌ها، شركت‌ها، مراكز و قطب‌های علمی از دیگر تعهدات دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

اولویت‌دهی به دانشگاه و مراجع زیرمجموعه در واگذاری انجام طرح‌ها، كمک به تامین اطلاعات و داده‌های مورد نیاز برای انجام طرح‌های تعریف شده در راستای اجرای تفاهم ‌نامه، فراهم کردن امكان استفاده از ظرفیت مراكز آموزشی سازمان در برگزاری دوره‌های علمی و آموزشی، حمایت مالی و معنوی از انجام پایان نامه‌های مورد تایید سازمان در مقطع تحصیلات تكمیلی دانشگاه و اولویت‌دهی در بكارگیری نخبگان و استعدادهای برتر فارغ التحصیل در انجام طرح‌های سازمان از جمله تعهدات سازمان راهداری و حمل و نقل در این موافقت نامه است.

طرفین مقرر شد طرفین در به كارگیری ظرفیت‌های موجود و انجام حمایت عملی در راستای تحقق اهداف و حسن اجرای موافقت‌نامه، تشكیل كمیته‌ مشترک به منظور تعیین و ‌اولویت بندی موضوعات و پیگیری نحوه اجرای موافقت‌نامه و معرفی نماینده ثابت به عنوان فرد رابط برای تسریع و تسهیل اجرای موافقت‌نامه اقدام کنند.

مدت زمان اعتبار تفاهم ‌نامه از زمان مبادله سه سال تعیین شده است و در صورت رضایت طرفین به طور خودكار برای سه سال دیگر تمدید شود.

انتهای پیام