پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

اجرای طرح‌های مطالعاتی مرتبط با صنعت راهداری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

نسخه قابل پرینت
کد خبر:42587
چهارشنبه، ۷ آذر، ۱۳۹۷ | 17:59

اجرای طرح‌های مطالعاتی مرتبط با صنعت راهداری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر تفاهم نامه ای با هدف انجام و پیاده سازی طر‌ح‌های مطالعاتی مورد نیاز سازمان راهداری و حمل نقل به امضا رساند.

به گزارش دیده بان علم ایران در راستای توسعه ارتباط بین صنعت و دانشگاه، بهره‌گیری از ظرفیت‌ همكاری‌های علمی و استقرار نظام سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری بر مبنای اصول مدیریت راهبردی، موافقت‌نامه‌ای میان دانشگاه صنعتی امیركبیر و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور به امضا رسید.

با امضای این تفاهم ‌نامه، نسبت به ایجاد بستری برای استفاده از ظرفیت‌های علمی و اجرایی طرفین در شناسایی، انجام و پیاده سازی طر‌ح‌های مطالعاتی با موضوعات راهبردی، آموزشی، نوآورانه و تجاری‌سازی مورد نیاز سازمان راهداری اقدام خواهد شد.

بر این اساس دانشگاه صنعتی امیرکبیر متعهد شد تا در زمینه تامین خدمات علمی، انسانی، تخصصی و تجهیزاتی مورد نیاز برای تدوین اسناد راهبردی و طرح‌های مطالعاتی و عملیاتی سازمان راهداری و حمل و نقل با استفاده از ظرفیت دانشگاه و ایجاد و تسهیل استفاده از تمام توانمندی‌ها و امكانات دانشگاه نظیر قطب‌های علمی، مراكز پژوهشی، نوآوری و فناوری، آزمایشگاه‌ها، كتابخانه، خدمات‌ پشتیبانی و پایگاه‌های تخصصی اقدام کند.

در اختیار گذاشتن فضای مناسب تجهیز شده به متراژ حدود ۲۰۰ متر مربع به منظور تثبیت ارتباط مستمر با دانشگاه و پیگیری مشترک انجام طرح‌ها و اجرای تفاهم ‌نامه، فراهم کردن امكان ارتباط و تامین الزامات اجرای تفاهم ‌نامه از طریق ایجاد ارتباط كارآمد با سایر دانشگاه‌ها، مراكز علمی، شركت‌های دانش بنیان، دستگاه‌ها و ارگان‌های كشور بر حسب اعلام نیاز سازمان راهداری و كمک به انتقال دانش فنی و اجرای طر‌ح‌های مورد نیاز با استفاده از ظرفیت دانشگا‌ه‌ها، شركت‌ها، مراكز و قطب‌های علمی از دیگر تعهدات دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

اولویت‌دهی به دانشگاه و مراجع زیرمجموعه در واگذاری انجام طرح‌ها، كمک به تامین اطلاعات و داده‌های مورد نیاز برای انجام طرح‌های تعریف شده در راستای اجرای تفاهم ‌نامه، فراهم کردن امكان استفاده از ظرفیت مراكز آموزشی سازمان در برگزاری دوره‌های علمی و آموزشی، حمایت مالی و معنوی از انجام پایان نامه‌های مورد تایید سازمان در مقطع تحصیلات تكمیلی دانشگاه و اولویت‌دهی در بكارگیری نخبگان و استعدادهای برتر فارغ التحصیل در انجام طرح‌های سازمان از جمله تعهدات سازمان راهداری و حمل و نقل در این موافقت نامه است.

طرفین مقرر شد طرفین در به كارگیری ظرفیت‌های موجود و انجام حمایت عملی در راستای تحقق اهداف و حسن اجرای موافقت‌نامه، تشكیل كمیته‌ مشترک به منظور تعیین و ‌اولویت بندی موضوعات و پیگیری نحوه اجرای موافقت‌نامه و معرفی نماینده ثابت به عنوان فرد رابط برای تسریع و تسهیل اجرای موافقت‌نامه اقدام کنند.

مدت زمان اعتبار تفاهم ‌نامه از زمان مبادله سه سال تعیین شده است و در صورت رضایت طرفین به طور خودكار برای سه سال دیگر تمدید شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دستاورد محققان ایرانی در شبیه‌سازی دینامیک مولکولی نفوذ آب در غشای پیل‌های سوختی

ابداع روش تحلیلی هوشمند برای مدلسازی تلفیقی اکتشاف ذخایر اقتصادی مس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها