جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

اعطای جایزه فناوری های سلامت ۲۰۱۸ به شرکت دانش بنیان ایرانی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:42582
چهارشنبه، ۷ آذر، ۱۳۹۷ | 14:45

اعطای جایزه فناوری های سلامت ۲۰۱۸ به شرکت دانش بنیان ایرانی

شرکت‌ دانش بنیان «کیتوتک» به دلیل ارائه راهکارهای پزشکی نوین موفق به دریافت جایزه فناوری ۲۰۱۸ مجموعه Global Health & Pharma شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، کیتوتک که از شرکت های مستقر در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر است با دریافت این جایزه به عنوان ارائه دهنده نوین‌ترین راهکارهای پزشکی در آسیای غربی شناخته شده است.

مجموعه Global Health & Pharma پلت فرمی برای اشتراک گذاری اطلاعات، فناوری، و نوآوری‌ها در سطح بین‌المللی است که برای ارتقا شبکه‌های ارتباطی و همکاری بین جوامع جهانی در حوزه سلامت “انسان”، “حیوان” و “محیط زیست” در کشور انگلستان تاسیس شده است.

شرکن کیتوتک (کیفیت تولید تکاپو) فعالیت خود را از مطالعه بر روی بیوپلیمرهای طبیعی دریایی و کاربرد پزشکی آغاز کرد و تاکنون توانسته است محصولات نوین ترمیم زخم، بندآورنده‌های خونریزی و محصولات ضدعفونی کننده برپایه نانوکلوئیدنقره را تولید کند.

محصولات ترمیم کننده زخم کیتوتک برای طیف وسیعی از انواع زخم‌ها و سوختگی‌ها مناسب هستند. محصولات بندآورنده خونریزی دارای اشکال مختلفی هستند و برای بند آوردن خونریزی‌های شریانی، وریدی و مویرگی به کار می‌رود.

محلول‌های ضدعفونی کننده سیلوسپت از دیگر محصولات این شرکت است. این محلول دسته جدیدی از ضدعفونی کننده‌های بدون الکل برپایه فناوری نانوکلوئیدنقره هستند که بر طیف وسیعی از پاتوژن‌ها شامل باکتری‌ها، ویروس‌ها وقارچ‌ها موثر است.

هدف این شرکت ارائه جایگزین‌های ایمن، با کیفیت بالا و غیر تهاجمی برای مصرف کنندگان و سیستم بهداشت و درمان در کشور و صادرات به کشورهای اروپایی و آسیای جنوب شرقی و کشورهای همسایه است.

مطالب مرتبط

دانشجوی ایرانی، برنده جایزه جهانی «طراحی نورپردازی»

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

جایزه دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت به پژوهشگر ایرانی رسید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها