پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

بومی سازی تولید هیدوژن از انرژی های نو و ذخیره آن در خطوط انتقال گاز طبیعی در کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:42442
یکشنبه، ۲۷ آبان، ۱۳۹۷ | 11:36

بومی سازی تولید هیدوژن از انرژی های نو و ذخیره  آن در خطوط انتقال گاز طبیعی در کشور

عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه حکیم سبزواری در تازه ترین طرح پژوهشی ارتباط با صنعت خود به بررسی بررسی “فناوری های نوین تبدیل توان به گاز PtG و امکان سنجی پیاده سازی و بومی سازی این فناوری در کشور ” پرداخت.
به گزارش دیده بان علم ایران دکتر دیمی در شرح این پروژه تحقیقاتی گفت: در این پروژه راهکارهای مختلف تولید هیدوژن از انواع انرژی های نو و ذخیره سازی آن در خطوط انتقال و توزیع گاز طبیعی مورد بررسی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه کارفرمای این پروژه تحقیقاتی شرکت گاز استان خراسان رضوی است، افزود: تکنولوژی Power to Gas (PtG) یک روش نوین جهت ذخیره سازی انرژی در زمان های غیر پیک و به کارگیری آن در زمان های پیک مصرف می باشد و در این تکنولوژی، هیدروژن به روش الکترولیز و به کمک برق حاصل از انرژی های نو تولید شده و در خطوط انتقال و توزیع گاز طبیعی ذخیره می شود.
وی ادامه داد: اضافه شدن هیدروژن به گاز طبیعی موجب تغییر پارامترهای ترموفیزیکی سوخت نهایی خواهد شد به همین منظور در این مقاله به بررسی تغییرات این پارامترها از جمله چگالی، ارزش حرارتی، حدود اشتعال، کازمصرفی کمپرسور در ایستگاه های تقویت فشار در صورت اضافه شده هیدروژن به خطوط گاز طبیعی ایران با ترکیبات مختلف پرداخته شده است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

در دانشگاه حکیم سبزواری انجام شد: امکان سنجی و طراحی سیستم تصفیه پساب پالایشگاهی به کمک بازیافت حرارت

غلظت جیوه در شگ ماهیان جنس Alosa در سواحل جنوبی خزر بررسی شد

ساخت میز ارتعاشی با ظرفیت بالا در دانشگاه حکیم سبزواری

طراحی توربین گاز با سوخت ترکیبی استاندارد در کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها