جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

چهارمین جشنواره «علم برای همه» گشایش یافت

نسخه قابل پرینت
کد خبر:42296
یکشنبه، ۲۰ آبان، ۱۳۹۷ | 13:22

چهارمین جشنواره «علم برای همه» گشایش یافت

چهارمین جشنواره «علم برای همه» همزمان با هفته ترویج علم از ۲۰ تا ۲۵ آبان ماه با شعار «سفره سلامتی خانواده من» در محل موزه ملی علوم و فناوری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران در این جشنواره که با مشارکت نهادهایی چون موسسه ملی استاندارد، دانشکده تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، انجمن ترویج علم، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، پایگاه خبری تحلیلی دیده بان علم ایران، رادیو سلامت و انجمن تغذیه ایران برگزار می شود برنامه های ترویجی متنوعی برای آموزش اصول سلامت تغذیه و افزایش سواد رسانه ای در این حوزه تدارک دیده شده است.

سیامک خادمی، معاون پژوهش و فناوری موزه ملی علوم و فناوری طی سخنانی در مراسم افتتاحیه جشنواره گفت: این جشنواره هر سال با یک تِم مشخص و بر اساس موضوعات مهم روز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه موزه به دنبال تأسیس شعبه‌های جدید در شهر تهران است برخی فعالیت‌های این موزه را برگزاری کنفرانس “سار” در آخرین جمعه هر فصل، برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه موزه و موزه‌داری (هر شش ماه یکبار) و گالری سیار موزه عنوان کرد و افزود: چند کتاب ترویجی علمی که مخاطبان آن دانش آموزان متوسطه اول به پایین هستند، به زودی از سوی موزه علوم و فناوری به چاپ خواهد رسید.

معاون پژوهش و فناوری موزه ملی علوم و فناوری در پایان با اشاره به فراخوان پژوهشی این موزه گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت موزه، محورها و برنامه‌های پژوهشی آن را دنبال کرده و در اجرای پروژه‌های موزه مشارکت داشته باشند.

سید احمد محیط طباطبایی، رییس کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم ایران) نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه موزه علوم و فناوری به یکی از جنبه‌های مهم موزه‌های امروزی توجه دارد، خاطرنشان کرد: اگر چه وظیفه موزه، حفاظت از گذشته نیز هست اما باید پاسخگوی نیازهای امروز و فردا از جمله نیازهای مخاطبان کودک و نوجوان خود باشد.

وی برگزاری جشنواره علم برای همه را هم در راستای این رویکرد دانست و با اشاره به عنوان جشنواره که «سفره سلامتی خانواده من» است، سفره ایرانی را یک شاخصه اصیل فرهنگی توصیف کرد و گفت: سفره ایرانی اصل تعادل یعنی نکته‌ای که برای سلامتی و طول عمر ضروری است را سرلوحه خود قرار داده است.

رییس ایکوم ایران ادامه داد: غذا نیز یک مساله مهم فرهنگی به شمار می‌آید و ما زمانی یکپارچگی و هماهنگی خود را نشان می‌دهیم که هم‌سفره شویم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

گزارش ۲۰۱۹ «شمارش معکوس اثرات تغییرات اقلیمی بر سلامت» مجله «لنست» هشدار داد: متولدان امروز به سوی آینده ای هولناک می روند

نمایش کلکسیون یادبودهای فضانوردی در موزه علوم و فناوری

جهانگیری در هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت: آمریکا با سخت ترین تحریمهای ضد انسانی تامین داروهای بیماران را با مشکلات جدی مواجه کرده است

مجله بین المللی «لنست» منتشر کرد: مهمترین مقاله محققان ایرانی از پیشرفت ها و چالش های سلامت در ایران

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها