جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

کنفرانس جهانی تریگر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:42280
شنبه، ۱۹ آبان، ۱۳۹۷ | 14:56

کنفرانس جهانی تریگر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

کنفرانس جهانی تریگر با موضوع زمین‌شناسی، ژئودینامیک، زمین‌لرزه و منابع معدنی ایران، در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
به گزارش دیده بان علم ایران کنفرانس جهانی تریگر با موضوع زمین‌شناسی، ژئودینامیک، زمین‌لرزه و منابع معدنی ایران، از ۲۱ لغایت ۳۰ آبان ۱۳۹۷ به میزبانی دانشکده زمین‌شناسی پردیس علوم دانشگاه تهران و با همکاری سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، مرکز پژوهش‌های ملی فرانسه و دانشگاه‌های علوم زمین فرانسه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
مراسم افتتاحیه این کنفرانس با حضور دکتر رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر داریوش اسماعیلی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، دکتر راضیه لک، معاون وزیر و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، نماینده سفارت فرانسه در ایران برگزار خواهد شد.
در این کنفرانس، پژوهشگران علوم زمین ایرانی و ۵ کشور اروپایی، نتیجه تحقیقات خود را در مورد موضوعات کنفرانس در قالب حدود ۴۰ مقاله علمی درباره ایران، در طی سه روز ۲۱ تا ۲۳ آبان ۱۳۹۷ در تالار شهید دهشور پردیس علوم ارائه خواهند داد.
در بعدازظهر روز سوم کنفرانس، میزگرد و سپس نشست کمیته علمی برای تدوین برنامه‌های آینده تریگر در ایران و مشخص کردن موضوعات پژوهشی مشترک و برنامه‌های تبادل دانشجو و استاد، و تدوین مسیرهای آینده در سالن شهید پیرالهی پردیس علوم برگزار می‌شود.
برگزاری کارگاه یک روزه برای پنج شنبه ۲۴ آبان در دانشکده زمین‌شناسی و همچنین ۵ کارگاه آموزشی ۵ روزه مدل‌سازی عددی در مؤسسه ژئوفیزیک توسط مدرس دانشگاه سوربن فرانسه از ۲۶ تا ۳۰ آبان از برنامه‌های جانبی کنفرانس تریگر است.
همچنین بازدید علمی یک روزه در تاریخ ۲۵ آبان از گسل مشا، که از گسل‌های مهم لرزه‌خیز اطراف تهران است به راهنمایی پروفسور ریتس از دانشگاه مون پلیه فرانسه انجام خواهد شد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

راهکار نوین پژوهشگران ایرانی برای تأمین پایدار آب آشامیدنی در مناطق دوردست

کشف ردپای پرندگان در رسوبات مربوط به ۳۳ تا ۲۷ میلیون سال پیش ناحیه قم

«نشان عالی دانش» بر سینه ۱۲ چهره برجسته علمی کشور نشست

جلد دوم فلور مصور پارک ملی گلستان منتشر شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها