- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

فراخوان پایان نامه های دکتری فیزیک و ریاضی برای «جایزه شهید علمیحمدی»

پایان نامه های دکتری فیزیک و ریاضی که در سال های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ در داخل کشور تهیه شده و مرحله دفاع را گذرانده باشند، می توانند در نهمین دوره جایزه شهید دکتر علمیحمدی در فیزیک و سومین دوره این جایزه در ریاضیات شرکت کنند.
  به گزارش دیده بان علم ایران پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با همکاری انجمن فیزیک ایران نهمین دوره جایزه شهید علیمحمدی را به پاس خدمات علمی و دانشگاهی شهید دکتر مسعود علیمحمدی استاد فقید دانشگاه تهران و اولین دانش‌آموخته دکتری فیزیکِ داخل کشور برگزار می کند.

این جایزه از سال ۱۳۹۰ به رساله‌های برتر دکتری فیزیک که در داخل کشور تهیه شده باشند اعطا می شد ولی نظر به اثر مثبتی که اعطای جایزه علیمحمدی در رشته فیزیک در میان محققان جوان و مستعد داشته و برای تداوم خاطره شهید علیمحمدی، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی از سال ۱۳۹۵ اعطای این جایزه را به رشته ریاضی نیز تسرّی داده است تا انگیزه بیشتری برای ارائه رساله‌های دکتری ارزشمندتر در ریاضیات ایجاد شود. انتخاب برندگان این جایزه رشته ریاضی با همکاری انجمن ریاضی ایران صورت می‌گیرد.

براساس فراخوان این جایزه، برای ورود آثار ارسالی به مرحله داوری، لازم است کارهای پژوهشی انجام‌شده در دوره دکتری و رساله حاصل از آن، به تشخیصِ حداقل سه عضو هیئت علمیِ استادیار به بالا، که استاد راهنمای رساله دکتری نیز یکی از آنان است، به عنوان «رساله ممتاز» شناخته شده باشد. نامزدی هر شرکت‌کننده باید کتباً توسط استاد راهنما با ذکر اطلاعات مربوط به متقاضی، دلایل، مستندات، و مقالات مستخرج از رساله و همچنین نام و نشانی حداقل دو عضو هیئت علمیِ دیگر که بتوانند مؤید نامزدی رساله مربوطه باشند اعلام شود. مدارک و مستندات متقاضیان لازم است تا تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ در فرم ثبت‌نام بارگذاری شود.

لینک ثبت نام جایزه شهید علمیحمدی:

http://ipm.ir/alimohammadi98