چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 24 April , 2024

ارائه آخرین یافته‌های نقشه‌برداری مغز در کنگره بین‌المللی علوم اعصاب

نسخه قابل پرینت
کد خبر:42030
چهارشنبه، ۲ آبان، ۱۳۹۷ | 11:55

نخستین کنگره بین‌المللی علوم اعصاب به منظور انتقال آخرین یافته‌ها و پیشرفت‌های علمی در حوزه “نورو تکنولوژی” و” نقشه برداری مغزی” با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی  در دانشگاه پزشکی شیراز گشایش یافت.

به گزارش دیده بان علم ایران در این نشست بین المللی محققان و اساتید علوم اعصاب پایه و بالینی کشورمان به همراه شماری از متخصصان  این رشته از کشورهای مختلف، آخرین دیدگاه ها و پیشرفت های علمی در حوزه علوم اعصاب را به اشتراک می گذارند.

محققان و متخصصان در این کنگره بین المللی یافته های علمی درخصوص ساختار در مغز ، نقشه شناختی مغز ، علوم اعصاب محاسباتی، سیستم های تحریک عمقی مغز ، الکتروفیزیولوژی ،توانبخشی عصبی و چشم انداز ایمپلنت های سیستم عصبی را تشریح می کنند.

در این همایش همچنین جدیدترین دیدگاه های بالینی و تحقیقاتی در خصوص بیماری های نورولوژیک نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد و نشست های تخصصی درارتباط با اخلاق و آموزش درعلوم اعصاب برای محققان و علاقه مندان برگزار می شود.

سینا صالحی دبیر علمی این همایش بین المللی از “نقشه شناختی مغز”، “علوم اعصاب محاسباتی”، “الکتروفیزیولوژی”، “پروتزهای سیستم عصبی”، “توانبخشی عصبی شناختی” با استفاده از دستگاه های نوروتکنولوژی، “کانکتومیکس مغز” و “روانشناختی مغز”  به عنوان محورهای این کنگره نام برد.

وی همچنین بیان کرد: علوم اعصاب یکی از جدیدترین رشته ها در مرزهای دانش است و دستیابی به پیشرفت های علمی در این حوزه گامی اساسی برای رفع نیازهای تخصصی در کشور محسوب می شود.

به گفته وی، برای توسعه و گسترش این حوزه از علوم در استان فارس، رشته تحصیلی نوروساینس در مقطع دکتری در مرکز تحقیقات علوم اعصاب شیراز ایجاد و درحال فعالیت های آموزشی است و تلاش برای کسب مجوزهای لازم جهت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در حوزه نوروتکنولوژی نیز ادامه دارد.

همایش بین المللی علوم اعصاب (International Neuroscience Forum) –” نوروتکنولوژی و نقشه برداری مغزی” از سوی مرکز تحقیقات علوم اعصاب شیراز و با همکاری ستاد توسعه علوم شناختی و مرکز ملی نقشه برداری مغز و تعدادی از مراکز و موسسات در دانشگاه پزشکی شیراز گشایش یافت و به مدت سه روز ادامه دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی علوم شناختی

ساخت “سیستم پایش میزان اکسیژن مغز در عمل‌های جراحی قلب باز “

گامهای محققان کشور در توسعه ریزسیستم‌های قابل کاشت در بدن

ساخت نرم افزار تشخیص “نوع نورون در داخل قشر مغز” توسط پزوهشگران کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها