- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

علوم پزشکی تهران، میزبان سمپوزیوم و جشنواره نقشه‌برداری مغز

دومین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز و جشنواره پژوهش و فناوری نقشه‌برداری مغز، ۱۸ و ۱۹ مهرماه در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر حسین قدیری، معاون اداری و مالی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز با اعلام این مطلب، یکی از رسالت‌های آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز را ترویج، توسعه و رشد و توانمندسازی پژوهش کشور در حوزه علوم مغز و شناختی عنوان کرد و افزود: مغز یک موجود ناشناخته است و به همین دلیل برای بسیاری از معضلات و بیماری‌های این بخش تاکنون راه حلی ارائه نشده است. این در حالی است که راه‌حل‌های مبتنی بر شناسایی مغز منجر به ارتقای کیفیت زندگی جوامع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس در دنیا پروژه بزرگی با عنوان شناسایی مغز در دستور کار قرار دارد و در ایران نیز با ایجاد ستاد علوم شناختی و آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز پروژه‌هایی در راستای شناسایی مغز در حال اجرا است.

معاون اداری و مالی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز هدف از مطالعات این آزمایشگاه را ورود محققان به حوزه درمان بیماری‌ها عنوان کرد و ادامه داد: برای این منظور برنامه‌های ترویجی از قبیل برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های علمی تدوین شده است.

وی با اشاره به برگزاری سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز در دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزایش توانمندی و آگاهی در حوزه مغز را از اهداف این رویداد عنوان و ابراز امیدواری کرد که با ادامه این مسیر، ایران بتواند جزو کشورهای صاحب سبک در این حوزه قرار گیرد.

قدیری تصریح کرد: در جشنواره پژوهش و فناوری نقشه‌برداری مغز که همزمان با دومین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز و با هدف حمایت و معرفی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌ شود، شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌ نقشه‌برداری مغز برای معرفی محصولات و فناوری خود در این حوزه مورد حمایت این آزمایشگاه قرار می‌گیرند و با در اختیار داشتن فضای نمایشگاهی رایگان می‌توانند ارتباط خود را با پژوهشگران و اساتید حوزه نقشه‌برداری مغز نزدیک‌تر کرده و فناوری خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند.

مدیر امور ترویج و آموزش آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز افزود: پس از فراخوان به شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نقشه‌برداری مغز و ارزیابی شرکتها، ۱۰ شرکت برای حضور در این جشنواره انتخاب شده اند.

انتهای پیام