چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 24 April , 2024

علوم پزشکی تهران، میزبان سمپوزیوم و جشنواره نقشه‌برداری مغز

نسخه قابل پرینت
کد خبر:41719
شنبه، ۱۴ مهر، ۱۳۹۷ | 13:01

علوم پزشکی تهران، میزبان سمپوزیوم و جشنواره نقشه‌برداری مغز

دومین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز و جشنواره پژوهش و فناوری نقشه‌برداری مغز، ۱۸ و ۱۹ مهرماه در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر حسین قدیری، معاون اداری و مالی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز با اعلام این مطلب، یکی از رسالت‌های آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز را ترویج، توسعه و رشد و توانمندسازی پژوهش کشور در حوزه علوم مغز و شناختی عنوان کرد و افزود: مغز یک موجود ناشناخته است و به همین دلیل برای بسیاری از معضلات و بیماری‌های این بخش تاکنون راه حلی ارائه نشده است. این در حالی است که راه‌حل‌های مبتنی بر شناسایی مغز منجر به ارتقای کیفیت زندگی جوامع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس در دنیا پروژه بزرگی با عنوان شناسایی مغز در دستور کار قرار دارد و در ایران نیز با ایجاد ستاد علوم شناختی و آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز پروژه‌هایی در راستای شناسایی مغز در حال اجرا است.

معاون اداری و مالی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز هدف از مطالعات این آزمایشگاه را ورود محققان به حوزه درمان بیماری‌ها عنوان کرد و ادامه داد: برای این منظور برنامه‌های ترویجی از قبیل برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های علمی تدوین شده است.

وی با اشاره به برگزاری سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز در دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزایش توانمندی و آگاهی در حوزه مغز را از اهداف این رویداد عنوان و ابراز امیدواری کرد که با ادامه این مسیر، ایران بتواند جزو کشورهای صاحب سبک در این حوزه قرار گیرد.

قدیری تصریح کرد: در جشنواره پژوهش و فناوری نقشه‌برداری مغز که همزمان با دومین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز و با هدف حمایت و معرفی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌ شود، شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌ نقشه‌برداری مغز برای معرفی محصولات و فناوری خود در این حوزه مورد حمایت این آزمایشگاه قرار می‌گیرند و با در اختیار داشتن فضای نمایشگاهی رایگان می‌توانند ارتباط خود را با پژوهشگران و اساتید حوزه نقشه‌برداری مغز نزدیک‌تر کرده و فناوری خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند.

مدیر امور ترویج و آموزش آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز افزود: پس از فراخوان به شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نقشه‌برداری مغز و ارزیابی شرکتها، ۱۰ شرکت برای حضور در این جشنواره انتخاب شده اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

توسط محققان ایرانی ارائه شد: نخستین مدل تکاملی رفتار شبکه‌های نورونی مغز در مراحل خواب با تک کانال EEG

دانشمند ایرانی، برنده جایزه ترولند ۲۰۲۲ آکادمی علوم آمریکا شد

تیم‌های برتر مسابقات علوم اعصاب شناختی دانش‌آموزی معرفی شدند

ساخت نرم افزار تشخیص آنلاین نورون های داخل قشر مغز در کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها