- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

ساخت دستگاه‌ تست استحكام گندله توسط فناوران کشور

فناوران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، موفق به ساخت دستگاه‌هاي تست استحكام گندله‌ شدند.

 به گزارش دیده‌بان علم ایران حسين مظاهري، مدیرعامل شرکت سازنده این دستگاه گفت: دستگاه‌هاي تست استحكام گندله و تست‌هاي آزمايشگاه صنايع فولاد هميشه هزينه‌هاي بسيار بالايي دارند و از اين رو بومي‌سازي اين دستگاه‌ها صرفه‌جويي ارزي قابل توجهي را براي كشور به همراه دارد.

وی افزود: دستگاه‌هاي اين شركت تاييديه‌هاي شركت‌هاي فولاد مباركه و ذوب آهن اصفهان را دارد و كاملا بر مبناي استانداردهاي آزمايشگاه گندله‌سازي و احيا طراحي شده است.

مظاهری با بيان اينكه با توجه به برنامه پنجم و ششم توسعه و چشم انداز ۱۴۰۴ مبني بر توليد ۵۵ ميليون تن فولاد در كشور، اين شركت تلاش‌هاي فراواني براي بومي‌سازي آزمايشگاه گندله‌سازي و احيا مستقيم كرده است، اضافه كرد: يك آزمايشگاه متوسط گندله‌سازي براي راه‌اندازي نياز به حداقل ۴ ميليون دلار دارد كه اين شركت با برنامه‌ريزي و خريد بخشي از دانش فني اين هزينه را به ۳۰ درصد كاهش داده است.

مظاهري با اشاره به اينكه دستیابی به دانش فني آزمايشگاه گندله‌سازي هزينه بسيار سنگيني را بر شركت تحميل كرده است، گفت: حمايت شركت‌هاي فولاد مباركه و ذوب آهن اصفهان از لحاظ علمي و حمايت شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان، صندووق نوآري و شكوفايي و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در رسيدن به اين دانش سهم قابل توجهي داشته است.

انتهای پیام