جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

دستاوردهای فناورانه دریایی ایران معرفی می‌شوند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:4164
دوشنبه، ۴ مرداد، ۱۳۹۵ | 14:04

دستاوردهای فناورانه دریایی ایران معرفی می‌شوند

شناسایی طرح ها و دستاوردهای فناورانه ارگانها و نهادهای دریایی از مهمترین اهداف برگزاری دومین جشنواره ملی دریا مسیرپیشرفت است.


به گزارش دیده‌بان علم ایران  محمد سعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی در چهارمین جلسه دبیر خانه جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت با حضور نمایندگان ارگانهای همکار در جشنواره،  از برگزاری کارگاه ها و سخنرانی های علمی مناسب دانشجویان ،دانش آموزان و سازمانها خبر داد و اضافه کرد: شناسایی مهم ترین طرح و دستاوردهای فناورانه از شرکتهای دانش بنیان، نهادهای دریایی و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منجر به توسعه این مهم خواهد شد.


سیف گفت: در بخش دانش آموزی دومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت،دوره های آموزشی طراحی و ساخت شناورهای کنترل از راه دور و رباتهای زیر سطحی را با همکاری پژوهش سراها در مرداد ماه پیگیری و برگزار خواهیم کرد.


دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع دانش بنیان دریایی در ادامه بخش دانشجویی را از مباحث جدید در این دوره از برگزاری جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت خواند و گفت: در بخش دانشجویی این دوره از این جشنواره با موضوعات مختلفی از جمله مسابقات شناورهای هوشمند با همکاری دانشکده مهندسی دریا دانشگاه شریف،  فیلم کوتاه ۹۰ ثانیه ای دریا با همکاری دانشکده مهندسی دریا امیر کبیر واحد بندر عباس ، مسابقات ربات‌های زیر دریایی و ایده بازار و شناورهای کارتونی روبرو هستیم.


بر اساس این گزارش، در حاشیه برگزاری دومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت شاهد برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی و همچنین نمایشگاه آثار و دستاوردهای فناورانه دریایی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان دریایی که طرح‌های آنها پذیرفته شده است خواهیم بود.


چهارمین جلسه دبیر خانه جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت، با حضور اعضای ارگان‌ها و نهادهای همکار در برگزاری دومین دوره از برگزاری جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت،  به‌منظور بررسی برنامه‌های ارگانها در حمایت و مشارکت از جشنواره و نهایی‌سازی زمانبندی مهلت دریافت اثر و طرح های هر بخش دایر شد و در این نشست آخرین پیشنهادات و نظرات برای افزایش کیفیت هر چه بهتر این جشنواره ارائه شد.


لازم به ذکر است دومین جشنواره ملی “دریا مسیر پیشرفت” در حوزه های بخش طرح ها و دستاوردهای فناورانه دریایی(شرکتهای دانش بنیان دریایی،سازمانها و ارگانهای دریایی،دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی دریایی)، بخش دانشجویی (شامل ایده بازار، مسابقات شناورهای هوشمند، مسابقات‌ربات‌های‌زیردریایی(ROV)، جشنواره فیلم کوتاه ۹۰ ثانیه ای،مسابقات‌شناورهای‌کارتونی)وبخش‌دانش‌آموزی (آثار جشنواره(مقاله،عکس،ماکت،داستان کوتاه و…)مسابقه خانوادگی آشنایی با دریا، مسابقه شنا
ورهای کنترل از راه دور،مسابقات رباتهای زیرسطحی(زیر دریایی) در آبان ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.


در کنار این جشنواره برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی و نمایشگاه آثار و دستاوردهای فناورانه دریایی را شاهد خواهیم بود.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مدل سازی پارامترهای امواج دریا با فناوری نوین در کشور

بزرگ‌ترین شناور آکواریومی جهان در جنوب کشور به آب انداخته شد

نخستین مرکز رشد فناوری دریایی کشور تاسیس شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها