- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

تولید انواع منابع تغذیه‌ انرژی مدارات الکتریکی در کشور

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی  اقدام به تولید انواع منابع تغذیه‌ای DC کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران منبع تغذیه دستگاهی است که برای تأمین انرژی الکتریکی به‌کار می‌رود. به بیان دیگر، عملکرد اولیه تمام منابع تغذیه تبدیل انرژی الکتریکی است که خروجی آن برای تغذیه و راه‌اندازی مدارات الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اصطلاح منبع تغذیه اغلب برای وسایلی که حالتی از انرژی الکتریکی را به حالتی دیگر تبدیل می‌کنند به‌کار می‌رود که البته می‌تواند برای دستگاه‌هایی که یک فرم دیگر انرژی (نظیر: مکانیکی، شیمیایی، خورشیدی) را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند، نیز به‌کار رود.
بیژن فرخی مدیرعامل این شرکت فناور گفت: این شرکت حدود ۲۰ سال است در زمینه تأمین تجهیزات برق بدون وقفه UPS از انواع AC و DC در ایران و اجرای پروژه‌های متعدد صنعتی در صنایع کشور و… فعالیت می‌کند.
وی با بیان اینکه مصرف‌کنندگان این محصول شامل کلیه شرکت‌های قطار شهری، شرکت‌های برق منطقه‌‌ای، شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع بزرگ و مادر هستند، گفت: منبع تغذیه می‌تواند به صورت یک واحد متصل به یک سیستم الکتریکی باشد و یا می‌تواند به صورت یک سیستم جداگانه انرژی الکتریکی سیستم دیگر را تامین کند.
منبع تغذیه DC می‌تواند باتری و یا یک مدار الکتریکی باشد که ولتاژ متناوب برق شهر را به ولتاژ مستقیم DC تبدیل می‌کند.
فرخی ادامه داد: منابع تغذیه DC نوع دوم که برق شهر را به ولتاژ DC تبدیل می‌کنند از پرکاربردترین منابع موجود در جهان هستند که بر روی بیشتر وسایل الکتریکی چه به صورت یک واحد یکپارچه و چه به صورت یک واحد مستقل دیده می‌شوند.
تولید انواع منابع تغذیه‌ای DC با کمک تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) صورت گرفته است.
فرخی گفت: با کمک صحا توانستیم یک واحد تولیدی با ۴۰ نفر نیروی کار را ایجاد کرده و همچنین مدرک دانش‌بنیانی را نیز اخذ کنیم که این اتفاق بسیار عالی بود، اگرچه همچنان در شرایط خیلی مناسبی هم نیستیم و به کمک‌های دولت نیاز داریم.

انتهای پیام