- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

دستگاه سی ان سی اسفنج با تیغه نوسانی در کشور ساخته شد

دستگاه سی ان سی اسفنج با تیغه نوسانی، توسط فناوران پارک علم و فناوری استان مرکزی طراحی و ساخته شد.
به گزارش دیده بان علم ایران ، دکتر معین احمدی سازنده این دستگاه صنعتی اظهار داشت: این دستگاه در مبلمان سازی، مصنوعات چوبی، بسته بندی‌های انواع کالای صادراتی، ساخت شیرآلات و صنایع ساختمانی کاربرد دارد.
وی با بیان اینکه دستگاه سی ان سی اسفنج با تیغه نوسانی تنها در کشورهای آمریکا، آلمان، استرالیا و چین تولید می‌شود و این دستگاه برای نخستین بار در ایران طراحی و تولید شده است گفت: کیفیت این دستگاه از هر لحاظ قابل رقابت با مشابه آلمانی، آمریکایی و استرالیایی است و می توان گفت از مشابه چینی با کیفیت‌تر ارزیابی می‌شود.
این مخترع اراکی بیان کرد: قیمت تمام شده دستگاه سی ان سی اسفنج با تیغه نوسانی آلمانی ۱۶۰ میلیون یورو و نمونه چینی این محصول نیز ۴۵ تا ۵۰ میلیون یورو است اما بهای تمام شده نمونه تولیدی ایرانی بسیار از پایین تر از مشابه خارجی است.
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اراک تصریح کرد:  افزود: تاکنون تنها یک نمونه از این محصول تولید شده و فرآیند تولید آن نیز حدود ۲ سال به طول انجامید اما در صورت حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌توان با بهره‌گیری از ۱۵ نیروی کار هر ۲ ماه یک دستگاه تولید کرد.وی بیان کرد: راه اندازی خط تولید این محصول بین ۱۵ تا ۲۰ فرصت شغلی مستقیم و ۳۰ تا ۴۰ فرصت شغلی غیر مستقیم نیز به دنبال دارد.

انتهای پیام