جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

دبیر انجمن شیمی ایران اعلام کرد: سهم ۱۲.۵ درصدی شیمی در تولید علم ایران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:41278
شنبه، ۲۴ شهریور، ۱۳۹۷ | 14:29

دبیر انجمن شیمی ایران اعلام کرد: سهم ۱۲.۵ درصدی شیمی در تولید علم ایران

بیست و یکمین کنفرانس شیمی فیزیک انجمن شیمی ایران به همت انجمن شیمی ایران و به میزبانی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد.

به گزارش دیده بان علم ایران معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه در آیین گشایش این کنفرانس در سخنانی با اشاره به لزوم حرکت دانشگاه ها به سوی دانشگاه کارآفرین گفت: برای دستیابی به دانشگاه کارآفرین که مورد نیاز مبرم کشور ماست، باید طوری برنامه ریزی کنیم تا علم تولیدی در آزمایشگاه ها، تبدیل به فناوری و محصول شده و ثروت آفرینی کند.

دکتر علی عجمی افزود: ۳ مولفه اصلی و خصوصیت که برای حرکت به سوی کارآفرینی از الزامات اساسی به شمار می رود عبارت است از دانشگاه، دولت، و بخش خصوصی. چنانچه این ۳ مولفه با هماهنگی لازم بتوانند به شکل مطلوبی با هم کار کنند می توان گفت کشور در جهت نیل به اهداف دانشگاه کارآفرین در حرکت است.

دکتر عجمی گفت: دولت نقش سیاست گذاری و هدایت کننده دارد و بخش خصوصی باید با استفاده از دانشگاه ها در بخش توسعه و تحقیق سرمایه گذاری کند.

در این کنفرانس، دکتر زلفی گل دبیر انجمن شیمی ایران با تقدیر از رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به سبب حمایت های وی از برگزاری کنفرانس های سالانه شاخه های مختلف شیمی دراین دانشگاه گفت: استادان ما باید دیپلماسی علمی را گسترش دهند و هر عضو هیات علمی حداقل با یک عضو هیات علمی خارج از کشور در موضوع کارهای تحقیقاتی ملی و بین المللی کار مشترک کند.

دکتر زلفی گل در ادامه افزود: ۱۲.۵ درصد تولید علم در کشور مربوط به علم شیمی می باشد که رشته شیمی فیزیک به لحاظ تعداد، در صدر بوده و نکته مهم این است که ما باید پروژه های کاربردی را بیشترجدی بگیریم تا در زمینه تولید محصول و ایجاد اشتغال، کار های اساسی صورت بگیرد.

دکتر جابر جهان بین، دبیر علمی این کنفرانس نیز گفت: این کنفرانس به منظور ارتباط هر چه بیشتر دانشمندان شیمی فیزیک و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، تبادل نظر در باره مشکلات پژوهشی، آموزشی، بررسی پیشرفت های اخیر این علم در جهان و همچنین ارتباط هرچه بیشتردانشگاه و صنعت برگزار شد.

وی افزود: در مجموع ۳۰۵ مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسیده بود که ازاین تعداد، سیصد مقاله بعد از داوری‌ها و ویرایش های علمی، مورد پذیرش قرار گرفت.

همچنین کارگاه های آموزشی آشنایی با مطالعه برهمکنش دارو با ماکرومولکول‌های زیستی با استفاده از شبیه سازی دینامیک مولکولی و مطالعه جذب و تخریب آلاینده های زیست محیطی بر روی نانوذرات دوبعدی با استفاده از محاسبات نظریه تابعی چگالی در این کنفرانس برگزارشد.

در این کنفرانس از دبیران علمی و اجرایی و دکتر محمد حسن انتظاری شیمی دان برتر شاخه شیمی فیزیک ایران در سال ۱۳۹۷ از دانشگاه فردوسی مشهد توسط انجمن شیمی ایران تجلیل شد .

انتهای پیام

مطالب مرتبط

علت احتمالی استعفای ستاری، ناهماهنگی های ناشی از معاونت فناوری وزارت علوم است

هیات مدیره جدید انجمن شيمي ايران انتخاب شدند

افزایش ۷ برابری کارایی سلول‌های خورشیدی پلیمری با دستاورد محققان دانشگاهی

نخستین کنفرانس ملی کاتالیست ایران برگزار شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها