- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

رونمایی از محصول ایرانی برای انجام اعمال جراحی مفاصل

دستگاه” بلیدشیور آرتورسکوپی ” یک محصول ایرانی برای انجام اعمال جراحی مفاصل در مرکز رشد فناوری تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز رونمایی شد .

به گزارش دیده بان علم ایران به نقل از وزارت بهداشت، دستگاه بلیدشیور آرتورسکوپی Riton 10-80، اولین محصول ایرانی دارای استاندارد و تاییدیه IRC وزارت بهداشت است . این محصول در هفت مدل تیغه Radius-Full Radius-bur-Round cut-Aggressive-Aggressive pluse-Tomcat طراحی و برای اولین بار در ایران تولید شده و دارای کارایی بالا و استحکام مورد نیاز است.

گفتنی است، به جز کشورهای اروپایی و آمریکایی، این دستگاه در کشورهای همسایه به خصوص کشور چین، نمونه ای نداشته و عمده ترین تولیدکننده آن کشور آمریکا است.

این دستگاه از لحاظ کیفیت با نمونه های خارجی برابری می کند، اما قیمت آن با نمونه خارجی خود اختلاف بسیاری دارد و قیمت نمونه ایرانی این دستگاه ۳۸ میلیون تومان و قیمت نمونه خارجی بين ۱۳۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان است. همچنین اين دستگاه جهت تراشيدن و خارج كردن بافت هاي صدمه ديده داخل مفاصل كاربرد دارد.

دستگاه بلیدشیور آرتورسکوپی Riton 10-80، ساخت ایران بوده و کیفیت بالایی دارد و به غیر از بازار داخلی، توان ارائه به بازارهاي بین المللی را نیز دارد. تولید این وسیله در داخل ضمن اشتغال زایی برای قشر فارغ التحصیل و متخصص می تواند نیاز کشور را به واردات این محصول مرتفع سازد و تولید را از انحصار چند کشور خاص خارج کند.

ارتروسكوپي روشي از جراحي براي انجام عملهاي تشخيصي و ترميمي مفاصل است كه بوسيله وارد كردن دوربين در مفصل بيمار انجام مي گيرد كه اصطلاحا به آن جراحي ليزري نيز گفته مي شود. به دليل بسته بودن جراحي و عوارض بسيار كمتر نسبت به روشهاي باز، اين روش جايگزين عمل هاي باز مفاصل شده است.
دستگاه شيور ارتروسكوپي در جراحيهاي تشخيصي و ترميمي رباط هاي مفاصل زانو از قبيل رباطهاي صليبي Acl و Pcl و همچنين ترميم رباطهاي مفصل شانه مورد استفاده قرار مي گيرد.
تيغه بليد اين دستگاه در فضاي بين مفصلي مي تواند بافتهاي نرم و سخت مورد نظر جراح را تراشيده و به همراه آب خارج نماید.

انتهای پیام