شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

ساخت ماده اولیه گیاهی برای لوازم آرایشی و بهداشتی توسط محققان دانشگاهی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:41051
سه شنبه، ۱۳ شهریور، ۱۳۹۷ | 12:51

ساخت ماده اولیه گیاهی برای لوازم آرایشی و بهداشتی توسط محققان دانشگاهی

‌‌‌‌‌‌‌محقق واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی موفق به ساخت «امولسی فایر» حاوی موسیلاژهای گیاهی به منظور استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی شد.

به گزارش دیده بان علم ایران صبا به نقل دانشگاه آزاد اسلامی، گورانی در ارتباط با این پژوهش گفت: امروزه با توجه به میزان مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی، بهتر است برای ساخت آنها از مواد اولیه گیاهی استفاده شود.

وی افزود: در نتیجه تحقیق انجام شده در واحد علوم و تحقیقات، موفق به تولید کرم از به دانه، گل ختمی و آلوورا شدیم که این کرم‌های تولیدی نسبت به کرم‌های مشابه، دارای پایداری و ماندگاری بهتری هستند و PH آنها با توجه به تأثیری که بر روی پوست دارند بهتر از کرم‌های شیمیایی است.

به گفته وی، این تحقیق در آزمایشگاه‌های دارای استانداردهای سازمان غذا و دارو انجام شده و اثر پارامترهای مختلف در پایداری و خواص فیزیکی و شیمی‌ای امولسی فایر مورد بررسی قرار گرفته است.

 تحقیق درباره ساخت امولسی فایر حاوی موسیلاژهای گیاهی به منظور استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی، در قالب پایان‌نامه دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی واحد علوم و تحقیقات به راهنمایی دکتر امیر حیدری‌نسب عضو هیأت علمی دانشکده نفت و مهندسی شیمی واحد علوم و تحقیقات انجام شده است.

این دانشجوی کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات در تشریح تحقیقات پیشین در زمینه ساخت مواد اولیه گیاهی برای لوازم آرایشی و بهداشتی، توضیح داد: سال‌هاست که به کارگیری گیاهان و خواص منحصر به فرد آنها مورد توجه محققان و پژوهشگران در سراسر دنیا قرار گرفته است.

وی افزود: گیاهان مانند مواد شیمیایی دارای فرمول مشخص و واحد نیستند و همین امر موجب دارا بودن خواص منحصر به فرد آن‌هاست. در بسیاری از کتب قدیمی و دروس مربوط به طب سنتی، خواص مختلف گیاهان و نحوه به کارگیری آنها ارائه شده و در تحقیقات نوین، روش‌های جدید و نوآورانه برای به‌کارگیری گیاهان انجام شده و همچنان در مسیر توسعه و پیشرفت به طور وسیعی در تولید مواد آرایشی و بهداشتی از گیاهان مختلف استفاده می‌‌شود.

گورانی در باره امکان تجاری سازی کرم‌های تولیدی از به دانه، گل ختمی و آلوورا که در نتیجه این تحقیق به دست آمده، اظهار داشت: در تحقیق انجام شده، کرم‌های تولید شده با نمونه‌های تجاری مقایسه شده و تمامی تست‌های مربوط به استانداردهای سازمان غذا و دارو بر روی آن‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین به صورت پایلوت بر روی چند نمونه کاربر تست شده و به طور کامل قابل تولید و تجاری‌سازی است. باید در نظر داشت که کرم‌های تولید شده از گیاهان (نه به صورت اسانس)، نسبت به نمونه تمام شیمیایی، گران‌تر بوده ولی در صورت تولید انبوه و تحقیق و توسعه برای تجاری‌سازی می‌توان قیمت را به صورت چشمگیر کاهش داد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کاهش ساعات موظفی تدریس اعضای هیات علمی فناور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد، مهلت دفاع از پایان‌نامه ها را تمدید کرد

پذیره‌نویسی “فراصندوق سرمایه‌گذاری” آغاز شد

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد به آذرماه موکول شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها