جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

۴۹ میلیون ایرانی، مصرف کننده اینترنت

نسخه قابل پرینت
کد خبر:41020
دوشنبه، ۱۲ شهریور، ۱۳۹۷ | 12:42

۴۹ میلیون ایرانی، مصرف کننده اینترنت

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در آیین افتتاح سی و پنجمین اجلاس جهانی پارک‌ها و شهرک‌های علم و فناوری از پیوند دانشگاه و مراکز علم و فناوری برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی کنونی کشور خبر داد.

 

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر غلامی درآیین افتتاح کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری با اشاره به اینکه دستاوردهای خوبی را در حوزه فناوری و اقتصاد با رویکرد استفاده از دانش داشته ایم، اظهار داشت: در شرایط فعلی در مجموع ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور داریم که پارک علم و فناوری اصفهان قدیمی ترین آنهاست.
وی افزود: تعداد قابل توجهی مراکز رشد در پارک های علم و فناوری ایجاد کردیم که این مراکز رشد از ایده های نو در حوزه فناوری پشتیبانی می کنند.

وزیرعلوم افزود: پارک ها محل استقرار مراکز متعدد و بویژه دانش بنیان هستند.

aوی ادامه داد: در حال حاضر پنج هزار شرکت دانش بنیان در مراکز رشد داریم که از سرعت توسعه خوبی برخوردارند و دستاوردهای خوبی را در این حوزه شاهد هستیم.

دکترغلامی با بیان اینکه ۴۳ هزار شغل در این مجموعه شرکت ها فراهم شده است، تصریح کرد: ما به دنبال ایجاد شغل های پایدار هستیم که ارتباط مستقیم با دستاوردهای علم و فناوری داشته باشد.

وی افزود: تلاش داریم پیوند محکمی بین دانشگاه و مراکز علم و فناوری ایجاد کنیم به طوری که دانشجویان ما بتوانند به راحتی از مراکز رشد و علم و فناوری در جهت رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی که اکنون با آن مواجهیم، استفاده کنند که اگر این پیوند برقرار بشود ما افق روشنی خواهیم داشت.

 

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با بیان این که بیش از ۴۹ میلیون استفاده‌کننده اینترنت در ایران وجود دارد، اظهار داشت: ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران بالاست

وی یادآور شد: در ۴ سال اخیر شاخص نوآوری ایران در جهان به حدود رتبه ۶۰ رسیده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که در حال حاضر بزرگ‌ترین استارت‌آپ‌های خاورمیانه را داریم، تصریح کرد: استارت‌آپ‌های خدماتی ایران بسیار پیشرفت کرده است و آینده اقتصاد ایران این شرکت‌های دانش‌بنیان هستند وگذشت آن زمانی که اقتصاد کشور در اختیار فولاد وسیمان بوده است، اما این که گفته شود مقاطع آموزشی مستقلی داریم در آینده دیگر این مفاهیم از بین می‌رود.

وی با بیان این که امروز موضوع آموزش تا لحظه مرگ مطرح است، عنوان کرد: باید دید خود را نسبت به پارک‌های علم و فناوری گسترش دهیم، هر روز یک اپلیکیشن جدید می‌آید و این نرم‌افزارها برای ارائه خدمات بهتر و گسترده‌تری است و در عین این که هزینه کمتری دارد و اتلاف وقت هم پایین‌تر است.

دکترستاری با بیان این که باید چهره اقتصادی کشور را با پارک‌های علم و فناوری عوض کرد، یادآور شد: آینده اقتصاد ایران مبتنی بر شرکت‌های دانش‌بنیان است.

 

” جوزف پیکه “رییس انجمن پارک های فناوری هم در ادامه با بیان این که مدیران پارکهای علم و فناوری باید بدنبال نوآوری برای توسعه باشند، گفت : سیستم نوآوری بر مبنای دانش و ایجاد شبکه در کشورها و جوامع مختلف شکل می گیرد.

وی برگزاری این کنفرانس را فرصت بسیار خوبی برای شناسایی فعالان این بخش در دنیا و ایفاگران نقش های اصلی آن در کشورها دانست و اظهارداشت : باید به دنبال ایجاد شبکه های گسترده در جهان از طریق این گردهمایی ها باشیم.
رییس انجمن جهانی پارک های فناوری ادامه داد : در این کنفرانس باید برای اجرای طرح های مشترک و برنامه ریزی جهت توسعه از طریق گفتمان و افزایش هم افزایی و ارتباط اقدام کنیم.
پیکه بر افزایش کیفیت ارتباط بین پارک های علم و فناوری دنیا و عقد قراردادهای همکاری بیشتر در سال های آینده با هدف افزایش تولید دانش و گسترش شبکه ها تاکید کرد.

مهدی ابطحی رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در این آیین گفت : این شهرک حدود ۲۰ سال گذشته عضو انجمن جهانی پارک های علم و فناوری است.

ویبا بیان این که شهرک علمی اصفهان در ایجاد و گسترش پارک های علم و فناوری در ایران پیشرو است، افزود : اکنون حدود ۵۰۰ شرکت دانش بنیان با اشتغال حدود ۶ هزار و ۸۰۰ دانش آموخته در این شهرک فعال هستند.

وی با بیان این که مراکز منطقه ای یونسکو می تواند به طور وسیعی در گسترش ارتباطات بین المللی برای توسعه پارک های علم و فناوری نقش ایفا کند، گفت: مرکز منطقه ای توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری (آیریس) توسط سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در شهرک علمی اصفهان تاسیس شد و تلاش می کند تجربه های ایران در این حوزه را به کشورهای در حال توسعه منتقل کند.

به گفته ابطحی این مرکز در ۲ سال گذشته ارتباطات بسیار خوبی با دیگر کشورهای منطقه برقرار کرده است.

وی اضافه کرد : ما از طریق برگزاری این کنفرانس به دنبال ارتقای روابط بین المللی، مشارکت بیشتر با پارکهای فناوری دنیا و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود از طریق کمیته های علمی هستیم.

در این کنفرانس سه روزه، رئیس و دبیرکل انجمن پارک های علم و فناوری جهان، وزیر علوم افغانستان، سفرای بیش از ۳۰ کشور و کارشناسان پارک های علم و فناوری ۵۰ کشور جهان حضور دارند.

عنوان این کنفرانس ” به سوی شهرها و جوامع پایدار، پرورش و ترویج اکوسیستم‌ های نوآوری ” است و از مجموع ۱۵۸ مقاله رسیده به دبیرخانه از ۳۰ کشور جهان، ۵۳ مقاله کامل انتخاب و ۲۷ مقاله به صورت شفاهی ارائه خواهد شد.

ایجاد زمینه تبادل نظر میان پارک ‌های علم و فناوری جهان از اهداف مهم برگزاری این کنفرانس بین المللی اعلام شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پره‌های فن هوایی کامپوزیتی طراحی و ساخته شد

تولید پلیمر سوپر جاذب‌ کشاورزی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان منصوب شد

اصفهان، میزبان سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها