پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

مدرسه پسرانه مغز، شنبه افتتاح می شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:40896
سه شنبه، ۶ شهریور، ۱۳۹۷ | 15:16

مدرسه پسرانه مغز، شنبه افتتاح می شود

هفتمین مدرسه تابستانه «مغز و شناخت» ویژه دانش آموزان پسر از دهم شهریورماه به همت آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز برگزار می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، این مدرسه با همکاری انجمن علوم اعصاب ایران و حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی تا ۱۵ شهریورماه ادامه دارد.

مدرس تابستانه مغز با هدف ارتقای توانمندی‌های دانش آموزان برتر سراسر کشور با ارائه مباحث مطرح در علوم اعصاب پایه و شناختی، نقشه‌برداری مغز و یادگیری مهارت‌های عمومی موردنیاز در پژوهش از جمله روش‌های طرح مساله، نوشتن پروپوزال، درست کردن پوستر و نحوه ارائه مطلب در این حوزه برگزار می‌شود.

این مدرسه که ویژه دانش آموزان پایه اول و دوم متوسطه است و با حضور اساتید برجسته علوم اعصاب و شناختی دانشگاه‌های برتر برگزار می‌شود شامل فعالیت‌های گروهی و عملی از قبیل بافت‌شناسی دستگاه عصبی، آناتومی دستگاه عصبی، شیوه‌های پژوهش در علوم اعصاب، فیزیولوژی، الکتروفیزیولوژی، نقشه‌برداری مغز، هوش مصنوعی، حس و ادراک، حافظه و یادگیری، راهکارهای ارتقای عملکردهای شناختی، جنبه‌های شناختی بیماری‌های روان‌پزشکی و نورولوژی، بازی‌های شناختی، پایه‌های عصبی آگاهی، تیم‌سازی با رویکرد نوروساینس خواهد بود.

در پایان به منظور سنجش کیفیت اثربخشی این مدرسه تابستانه ارزشیابی‌هایی به‌صورت عملی از دانش‌آموزان به عمل خواهد آمد و گواهی معتبر از آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز و انجمن علوم اعصاب ایران ارائه خواهد شد.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به وب‌سایت آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز به نشانی http://nbml.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

برگزیدگان جایزه ترویج علم «چراغ» معرفی شدند

توسط محققان ایرانی ارائه شد: نخستین مدل تکاملی رفتار شبکه‌های نورونی مغز در مراحل خواب با تک کانال EEG

دانشمند ایرانی، برنده جایزه ترولند ۲۰۲۲ آکادمی علوم آمریکا شد

رییس جدید پژوهشکده فیزیک پژوهشگاه دانش‌های بنیادی منصوب شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها