جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

مسیر ایران در هوانوردی جهان تا افق ۱۴۰۰

نسخه قابل پرینت
کد خبر:40852
دوشنبه، ۵ شهریور، ۱۳۹۷ | 11:22

مسیر ایران در هوانوردی جهان تا افق ۱۴۰۰

حضور موثر ایران در هوانوردی جهان در سند جامع توسعه هوافضای کشور و به عنوان یکی از اهداف کلان حوزه هوایی و هوانوردی محقق می شود.

به گزارش دیده بان علم ایران تبدیل ایران به قطب منطقه ای در صنعت هوایی، حضور موثر ایران در هوانوردی جهانی، ایجاد ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری برای توسعه ترافیک هوایی و دستیابی به استانداردهای ایمنی و کیفیت خدمات پروازی از جمله اهداف کلانی است که در سند جامع توسعه هوافضای کشور بر آن تاکید شده است.


اقتدار بخش و موثر بودن هوانوردی در امنیت ملی؛ کارا و قابل اتکا بودن در تأمین نیازهای راهبردي و جاری جامعه ايراني و جهان؛ متناسب بودن با فرهنگ و ارزشهاي اسلامي- ايراني؛ توانمندی در ثروت آفرینی، طراحی، توسعه و تولید محصولات و ارائه خدمات هوافضایی؛ الهام بخشی و افتخار آفرینی در گسترش مرزهای دانش و توسعه فناوری هوافضا؛ پیشران دیگر حوزه های علم، فناوری، صنعت و خدمات بودن؛ دانش بنيان شدن و توانمندی در به‏ كارگيري آخرين يافته هاي علمي، پژوهشي و فناوري از اهداف پیش بینی شده در این سند است که باید تا افق ۱۴۰۰ محقق شود.
بر اساس این سند، ستاد توسعه فناوری و صنايع دانش بنيان هوایی و هوانوردی معاونت علمی، وظیفه سیاست گذاری اجرایی، راهبری، هماهنگي و ايجاد ارتباطات بين دستگاهي لازم براي گسترش فناوري و صنايع دانش بنيان در حوزه هوایی و هوانوردی در چارچوب این سند را بر عهده دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

/رتبه ایران در حوزه های مختلف فضایی/ در زیرساخت ها و پرتاب، رتبه دوم و در فناوری ماهواره، پنجم منطقه هستیم

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها