سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

نقشه گسل‌های شهر کرج رونمایی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:40818
یکشنبه، ۴ شهریور، ۱۳۹۷ | 12:27

نقشه گسل‌های شهر کرج رونمایی شد

با رونمایی از نقشه مقدماتی گسل‌های محدوده طرح تفصیلی شهر کرج و پیرامون آن، مطالعات میدانی و ژئوفیزیکی بر گسل‌های کلانشهر کرج انجام خواهد شد.

به گزارش دیده بان علم ایران نقشه مقدماتی گسل‌های محدوده طرح تفصیلی شهر کرج و پیرامون آن در راستای طرح دقیق‌سازی گسل‌های فعال کلانشهر کرج، به همت کارشناسان مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان زمین‌شناسی، گردآوری و تدوین شده است و در دهمین جلسه کمیته دقیق‌سازی و تعیین حرائم گسل شهر کرج، تصویب و رونمایی شد.

جلسه یاد شده با حضور دکتر فریبرز قریب رئیس مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، دکتر علی بیت‌الهی دبیر کارگروه ملی زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه و شهرسازی، مهندس شکوری سرپرست اداره بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، دانشگاهیان  و اعضای کارگروه مخاطرات زلزله استان البرز و کمیته دقیق‌سازی و تعیین حرائم گسل‌های کرج در سالن کنفرانس اداره کل راه و شهرسازی استان البرز برگزار شد.

نقشه مذکور به عنوان پیش نیاز و مبنای کار طرح تدقیق گسل‌ها در کلانشهر کرج محسوب می‌شود و برای استفاده در کاربری‌‎های شهری نیازمند به‌‌روزرسانی و انجام مطالعات تکمیلی در مقیاس شهری است.

بازنگری و دقیق‌سازی گسل‌های پنج کلانشهر بزرگ کشور از مرداد ماه سال ۱۳۹۵ با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور واگذار و مصوب شد نقشه گسله‌های شهرهای بزرگ تهران، کرج، مشهد، تبریز و کرمان بازنگری، تدقیق و نرخ لغزش آنها تعیین شود.

این پروژه هم اکنون در فاز مقدماتی (گردآوری و بررسی داده­‌های موجود) قرار دارد و در صورت تأمین اعتبارات مالی برای مراحل بعدی، بررسی عکس‌های هوایی و تصاویر ماهواره‌ای، مطالعات میدانی و مطالعات تکمیلی مانند مطالعات ژئوفیزیکی، سن‌سنجی و دیرینه لرزه‌شناسی، انجام خواهد شد

انتهای پیام

مطالب مرتبط

قرار داشتن ۱۰۰ ساختمان بالای ۱۲ طبقه تهران بر روی گسل/ ضرورت تخریب یا مقاوم سازی ۴۰ درصد ساختمان‌های بلندمرتبه تهران

سازمان زمین شناسی اعلام کرد: فرونشست وسیع دشت‌های کرج و هشتگرد با نرخ ۷ سانتی متر در سال

نقشه گسل‌های کرج به مرحله دقیق سازی رسید

نقشه پراکندگی غارهای ایران تهیه شد/ پنج هزار غار کشور کجاها هستند؟

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها