جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

تولید سه داروی نوترکیب با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:40670
دوشنبه، ۲۹ مرداد، ۱۳۹۷ | 13:34

تولید سه داروی نوترکیب با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی

با سرمایه‌گذاری و مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی، اجرای طرح تولید سه داروی نوترکیب یکی از شرکت‌های تازه تاسیس دارویی آغاز شد.

به گزارش دیده بان علم ایران طرح تولید سه داروی نوترکیب یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید داروهای پیشرفته نوترکیب با مشارکت ۲۴۲.۵ میلیارد ریالی صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز شد.

این میزان اعتبار در فاز اول اجرای این طرح پرداخت شد و مبلغ دو میلیون یورو در فاز دوم به شرکت هامر نوین تولید دارو اعطا خواهد شد. در حال حاضر مبلغ ۱۵ میلیارد ریال به عنوان بخشی از مبلغ سرمایه‌گذاری به این شرکت تزریق شده است.

این سه نوع داروی نوترکیب در زمینه درمان بیماران مبتلا به چند نوع سرطان، درمان بیماری‌های خود ایمنی، درمان آمبولی حاد ریوی و عروق کرونر قلب کاربرد دارد.

طبق آمارنامه دارویی، سال ۹۵ میزان واردات یکی از این سه دارو بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان بوده است که با تولید آن در کشور از خروج ارز جلوگیری خواهد شد.

یکی از فعالیت های صندوق نوآوری و شکوفایی مشارکت حقوقی در شرکت‌های دانش بنیان است به گونه‌ای که در این نوع مشارکت، سهام شرکت تا سقف ۵۰ درصد در ازای سرمایه گذاری در شرکت‌های دانش بنیان در اختیار صندوق قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دستاورد محققان ریاضی دانشگاه تربیت مدرس در زمینه شناسایی ژن‌های محرک سرطان

اعطای تسهیلات رشد تولید دانش‌بنیان تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان/ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها

حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین

حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکتهای دارای رشد دو برابری در تولید محصولات دانش بنیان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها