جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

نخستین شتابدهنده نوآوری در حوزه سلامت الکترونیک راه اندازی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:40654
یکشنبه، ۲۸ مرداد، ۱۳۹۷ | 14:19

نخستین شتابدهنده نوآوری در حوزه سلامت الکترونیک راه اندازی شد

شتابدهنده نوآوری در حوزه سلامت الکترونیک (کارا) به همت بخش خصوصی در محل کارخانه نوآوری تهران راه اندازی شد.

دکتر عبداللهی اصل، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیر این شتابدهنده روز یکشنبه در حاشیه بازدید دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور از این مرکز به خبرنگار دیده بان علم ایران گفت: در این شتابدهنده که یکی دو هفته ای است در محل کارخانه نوآوری تهران مستقر شده بالغ بر ۱۴ تیم فناور در حوزه کسب و کارهای استارتاپی سلامت الکترونیک فعالیت دارند. البته با فراخوان رسمی پذیرش تیم ها در شتابدهنده که مهرماه سال جاری اعلام خواهد شد امیدواریم تعداد تیم های فناور حداقل به ۲۵ تیم افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: عمده فعالیتها در حوزه سلامت کشور معطوف به درمان بوده لذا فناوری ها و نوآوری های صورت گرفته هم عمدتا در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی است و در زمینه خدمات و توسعه نظام سلامت کار چندانی نشده لذا در راه اندازی شتابدهنده سلامت الکترونیک سعی کردیم گروه های تحقیقاتی و نوآوران را به فعالیت در این حوزه سوق دهیم.

وی با تقدیر از حمایتهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راه اندازی این شتابدهنده گفت: به محض این که ایده اولیه شتابدهنده را مطرح کردیم معاونت علمی بسیار از آن استقبال کرد که چنین رویکردی که کاملا با دیدگاه سنتی و غلط نظام درمان و بیمه های کشور متفاوت است کمک بسیار موثری در پیشبرد این طرح بوده است. متاسفانه تشکیلاتی مثل وزارت بهداشت و بیمه ها که تصور می کنند همه امور مربوط به این حوزه را خودشان باید پیش ببرند حمایتی از این قبیل ایده ها نمی کنند.

عبداللهی اصل با بیان این که زمینه بسیار خوبی برای توسعه فناوری های سلامت الکترونیک در کشور وجود دارد اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۶۰ هزار اپلیکیشن سلامت در دنیا وجود دارد که شمار اپلیکیشن های موفق ایرانی در این حوزه شاید به ۴۰، ۵۰ مورد هم نرسد. امیدواریم ایجاد و توسعه شتابدهنده ها و پیش شتابدهنده هایی نظیر این مجموعه بتواند به توسعه نوآوری و فناوری در این بخش کمک کند.

مدیر شتابدهنده کارا درباره نحوه جذب تیم های فناور و حمایتهایی که از آنها صورت می گیرد گفت: پس از اعلام فراخوان، ایده های مطرح شده و صلاحیت و توان اجرایی تیم های متقاضی ارزیابی و تیم های واجد شرایط جذب می شوند. ایده ها باید در راستای نیازهای نظام سلامت کشور و البته تقویت کننده رویکردها و فرآیندهای جدید در این حوزه باشند. تیم های پذیرفته شده تا مرحله ارائه خدمات به بازار حمایت می شوند و اگر تیمی نیاز به سرمایه گذار یا حتی جذب افراد جدید داشته باشد نیز از سوی شتابدهنده حمایت می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

خط اعتباری ۹۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان کوچک

ستاری خبر داد: معرفی بیش از دو هزار ایده به شتابدهنده ها/تراکنش بیش از هزار میلیارد تومانی فین تک‌ها در سال گذشته

شتابدهنده صنایع دارویی و غذایی «اکتوتک» راه اندازی شد

از نوبت گرفتن در صف تا دریافت خدمات پزشکی با یک کلیک!/دسترسی آسان به خدمات متنوع خانگی و اداری با اپلیکیشن ایرانی «کنترات»

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها