- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

چهل و نهمین کنفرانس ریاضی ایران در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود

دانشگاه علم و صنعت ایران، اول تا چهارم شهریورماه ۱۳۹۷، چهل و نهمین کنفرانس ریاضی ایران را برگزار می کند.

 

به گزارش دیده بان علم ایران این کنفرانس با حضور و سخنرانی دانشمندان علم ریاضی از کشورهای آلمان، سوئد، فرانسه، آمریکا، کره جنوبی، هندوستان و برزیل، در محلهای مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشکده ریاضی و در محورهای اصلی: آنالیز، جبر، توپولوژی،آنالیز عددی، منطق ریاضی، نظریه گراف و ترکیبیات،  ریاضی مالی، آمار و احتمال، آموزش ریاضی، هندسه، معادلات دیفرانسیل و سیستم های دینامیکی، تحقیق در عملیات، علوم کامپیوتر، نظریه  کد و رمزنگاری،  نظریه کنترل و بهینه سازی، نظریه اعداد، نظریه بازیها و سایر محورهای وابسته برگزار می شود.

انجمن ریاضی ایران اهتمام به امر گسترش و توسعه‌ ریاضی، هم بصورت همگانی و هم بصورت حرفه‌ای، نموده است و این امر در قالب  برگزاری یک سلسه از سمینارها و کنفرانس‌های متعدد در سطح ملی و  بین المللی می باشد که در این میان، کنفرانس سالیانه ریاضی ایران “Annual Iranian Mathematics Conference” یکی از مهمترین و با سابقه ترین این گردهمایی‌ها در کشور می باشد. این کنفرانس در همه سطوح و شاخه های ریاضی به نشر دیدگاه  و تفکر ریاضی به صورت عمومی در بین جامعه ریاضیدانان و… همت می گمارد.

ارائه آخرین دستاوردهای صاحب نظران، اساتید و دانشجویان ، گسترش فرهنگ بکارگیری قابلیت های ریاضی و به خصوص تفکر ریاضی در عموم جامعه کشور ، آشنایی شرکت کنندگان جدید و ملاقات شرکت کنندگان و همکاران گذشته ، تبادل نظر و اطلاع رسانی برنامه ها و مصوبات جدید انجمن ریاضی ایران در خصوص فعالیت  آموزشی و پژوهشی ریاضی، نقد و بررسی مسائل و مشکلات پیش روی مباحث ریاضی و اساتید و دانشجویان این رشته ، معرفی گروه ریاضی دانشگاه علم و صنعت ایران ، چگونگی ایجاد ارتباط با جامعه جهانی ریاضی جهت همکاری‌های علمی و بین المللی و طرح چالش های پیش روی دانش آموختگان ریاضی و چگونگی بکارگیری آنها اهداف برگزاری چهل و نهمین کنفرانس ریاضی ایران عنوان شده است.

گفتنی است ۸۵۰ مقاله به دبیرخانه چهل و نهمین کنفرانس ریاضی ایران ارسال شده بود که پس از داوری، حدود ۵۰۰ مقاله به صورت سخنرانی و پوستر در طول برگزاری کنفرانس ارایه خواهد شد. مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) نمایه می شوند.

در چهل و نهمین کنفرانس ریاضی ایران، علاوه بر ارائه به صورت کنفرانس امکان ارائه به صورت برخط  (online)  و چند رسانه‌ ای نیز فراهم شده است و تعدادی از مدعوین خارجی کنفرانس، به این شیوه ارایه مقالات و سخنرانی خواهند داشت. ۱۳ سخنرانی عمومی در این کنفرانس ارایه خواهد شد.

دکتر جلیل رشیدی نیا (معاون آموزشی دانشکده ریاضی دانشگاه علم و صنعت ایران) ،دبیر کنفرانس، دکتر مسعود هادیان ، دبیر کمیته علمی و دکتر مهدی نجفی خواه (رییس دانشکده ریاضی دانشگاه علم وصنعت ایران) ، دبیر کمیته اجرایی این کنفرانس معتبر ریاضی ایران  هستند.

انتهای پیام