پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

چهل و نهمین کنفرانس ریاضی ایران در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:40634
یکشنبه، ۲۸ مرداد، ۱۳۹۷ | 13:03

چهل و نهمین کنفرانس ریاضی ایران در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود

دانشگاه علم و صنعت ایران، اول تا چهارم شهریورماه ۱۳۹۷، چهل و نهمین کنفرانس ریاضی ایران را برگزار می کند.

 

به گزارش دیده بان علم ایران این کنفرانس با حضور و سخنرانی دانشمندان علم ریاضی از کشورهای آلمان، سوئد، فرانسه، آمریکا، کره جنوبی، هندوستان و برزیل، در محلهای مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشکده ریاضی و در محورهای اصلی: آنالیز، جبر، توپولوژی،آنالیز عددی، منطق ریاضی، نظریه گراف و ترکیبیات،  ریاضی مالی، آمار و احتمال، آموزش ریاضی، هندسه، معادلات دیفرانسیل و سیستم های دینامیکی، تحقیق در عملیات، علوم کامپیوتر، نظریه  کد و رمزنگاری،  نظریه کنترل و بهینه سازی، نظریه اعداد، نظریه بازیها و سایر محورهای وابسته برگزار می شود.

انجمن ریاضی ایران اهتمام به امر گسترش و توسعه‌ ریاضی، هم بصورت همگانی و هم بصورت حرفه‌ای، نموده است و این امر در قالب  برگزاری یک سلسه از سمینارها و کنفرانس‌های متعدد در سطح ملی و  بین المللی می باشد که در این میان، کنفرانس سالیانه ریاضی ایران “Annual Iranian Mathematics Conference” یکی از مهمترین و با سابقه ترین این گردهمایی‌ها در کشور می باشد. این کنفرانس در همه سطوح و شاخه های ریاضی به نشر دیدگاه  و تفکر ریاضی به صورت عمومی در بین جامعه ریاضیدانان و… همت می گمارد.

ارائه آخرین دستاوردهای صاحب نظران، اساتید و دانشجویان ، گسترش فرهنگ بکارگیری قابلیت های ریاضی و به خصوص تفکر ریاضی در عموم جامعه کشور ، آشنایی شرکت کنندگان جدید و ملاقات شرکت کنندگان و همکاران گذشته ، تبادل نظر و اطلاع رسانی برنامه ها و مصوبات جدید انجمن ریاضی ایران در خصوص فعالیت  آموزشی و پژوهشی ریاضی، نقد و بررسی مسائل و مشکلات پیش روی مباحث ریاضی و اساتید و دانشجویان این رشته ، معرفی گروه ریاضی دانشگاه علم و صنعت ایران ، چگونگی ایجاد ارتباط با جامعه جهانی ریاضی جهت همکاری‌های علمی و بین المللی و طرح چالش های پیش روی دانش آموختگان ریاضی و چگونگی بکارگیری آنها اهداف برگزاری چهل و نهمین کنفرانس ریاضی ایران عنوان شده است.

گفتنی است ۸۵۰ مقاله به دبیرخانه چهل و نهمین کنفرانس ریاضی ایران ارسال شده بود که پس از داوری، حدود ۵۰۰ مقاله به صورت سخنرانی و پوستر در طول برگزاری کنفرانس ارایه خواهد شد. مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) نمایه می شوند.

در چهل و نهمین کنفرانس ریاضی ایران، علاوه بر ارائه به صورت کنفرانس امکان ارائه به صورت برخط  (online)  و چند رسانه‌ ای نیز فراهم شده است و تعدادی از مدعوین خارجی کنفرانس، به این شیوه ارایه مقالات و سخنرانی خواهند داشت. ۱۳ سخنرانی عمومی در این کنفرانس ارایه خواهد شد.

دکتر جلیل رشیدی نیا (معاون آموزشی دانشکده ریاضی دانشگاه علم و صنعت ایران) ،دبیر کنفرانس، دکتر مسعود هادیان ، دبیر کمیته علمی و دکتر مهدی نجفی خواه (رییس دانشکده ریاضی دانشگاه علم وصنعت ایران) ، دبیر کمیته اجرایی این کنفرانس معتبر ریاضی ایران  هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

افتتاح خط تولید کاملا بومی «لوله خلأ خون‌گیری» در کشور

دستاورد محققان ایرانی در بهبود چاپگرهای سه بعدی بتنی صنعت ساختمان

در پایان نامه برتر جوش کشور ارائه شد: روشی جدید در جوشکاری آلیاژهای نانوساختار

رییس دانشگاه علم و صنعت: دو ماهواره دانشگاه بزودی به فضا پرتاب می شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها