- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

پایان مسابقات جهانی رباتیک فیرا با کسب ۱۶ مقام از سوی نمایندگان ایران

در پایان رقابت های بیست و سومین دوره مسابقات جهانی رباتیک فیرا در کشور تایوان، نمایندگان کشورمان خوش درخشیدند.

به گزارش دیده بان علم ایران در پایان رقابت های تیم ها در بخش های دانش آموزی و دانشجویی، تیم های ایرانی حاضر در این مسابقات موفق به کسب عناوین مختلف جهان شدند.


دکتر سروش صادق نژاد، عضو هیئت رئیسه فدارسیون جهانی رباتیک فیرا در این خصوص افزود: در بخش رقابت های دانش آموزی و در لیگ ربات های انسان نمای دانش آموزی تیم مشترک مدرسه رباتیک امیرکبیر و موسسه پژوهشی آرمان موفق شد در رقابت با سایر رقبای خود از سایر کشورها به مقام سوم این رقابت ها برسد. در همین لیگ تیمی دیگر از مدرسه رباتیک امیرکبیر موفق به کسب مقام چهارم رقابتها گردید.


در بخش لیگ ماموریت غیرممکن در رده سنی U19 تیم رباتیک دانش آموزی تیم رباتیک دانش از دبیرستان دوره اول دانش قلهک موفق به کسب مقام دوم و سوم گردید. در مجموع نیز تیم رباتیک دانش از مدرسه دانش قلهک موفق به کسب مقام دوم این بخش از رقابت‌ها شد. در همین رده سنی تیم آرمان از موسسه علمی و پژوهشی آرمان نیز به مقام چهارم دست یافت. در همین لیگ و در رده سنی U14 تیم رباتیک سلام صدر از مدرسه سلام صدر موفق به کسب مقام سوم این رقابت ها شد.

در بخش تیم های مشترک بین المللی نیز تیم مدرسه سلام کوشش در رده سنی U14 با همکاری تیمی از کشور تایوان موفق به کسب مقام اول لیگ ماموریت غیرممکن دانش آموزی شد. در بخش مدیریت بحران شهری نیز، تیم آرمان از موسسه آموزشی و پژوهشی آرمان مشهد موفق شد رتبه اول طراحی خلاقانه ربات را به خود اختصاص دهد.


رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران (فیرا) افزود: در بخش دانشجویی نیز در لیگ ربات‌های انسان نما سایز بزرگسال تیم AUTMan دانشگاه صنعتی اميرکبير موفق به کسب مقام دوم و در لیگ چالش ربات های چرخدار، تیم AUTBot همین دانشگاه موفق شد در رقابت با حریفان خود به مقام سوم این مسابقات دست یابد. در بخش شبیه سازی فوتبال و شبیه ساز چالش ربات های چرخدار نیز تیمهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب مقام سوم این رقابتها شدند.

وی افزود: در روز گذشته نیز در بخش دانش آموزی و در رده سنی U19 تیم رباتیک Danesh X-Prime از دبیرستان دانش قلهک موفق شد در لیگ مدیریت بحران شهری به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات برسد. در همین لیگ نیز تیمی Danesh EXPress از همین دبیرستان موفق شد به مقام دوم همین لیگ دست یابد.


در لیگ ورزش رباتها در رده سنی U19 تیم Danesh Plus از دبیرستان دانش قلهک موفق به کسب مقام دوم این لیگ گردید. در همین لیگ تیم سلام دیباجی از دبیرستان سلام دیباجی موفق به کسب مقام سوم این لیگ گردید. در همین لیگ و در رده سنی U14 نیز تیم سلام صدر از مدرسه سلام صدر موفق به کسب مقام قهرمان این رقابت ها گردید.


در لیگ ماموریت غیرممکن و در رده سنی U19، تیم Terminator از مدرسه رباتیک امیرکبیر موفق به کسب مقام پنجم این رقابتها شد که در مجموع رقابتها کاروان رباتیک جمهوری اسلامی ایران با کسب ۱۶ مقام مختلف در این رقابت ها به کار خود پایان داد.


رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران (فیرا) افزود: بیست و سومین دوره رقابت های جهانی رباتیک فیرا، از تاریخ ۱۵ الی ۲۱ مردادماه سال ۹۷ و با حضور ۲۵۰ تیم از کشورهای مختلف دنیا در شهر تایچونگ کشور تایوان برگزار گردید.

بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی رباتیک فیرا ۲۰۱۹ نیز سال آینده در کشور کره جنوبی برگزار می گردد. وی افزود: امسال توانستیم در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا در زمان برگزاری مسابقات جهانی سال ۲۰۱۸، با ارائه پیشنهادی قوی از سوی کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا و دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، میزبانی رقابت های بیست و پنجمین دوره مسابقات جهانی رباتیک فیرا ۲۰۲۰ به کشور عزیزمان ایران واگذار شود که با احتساب آن ایران تابستان ۱۳۹۹ میزبان برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی رباتها در کشور خواهد بود.

انتهای پیام