شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

رییس پژوهشگاه فضایی خبر داد: ایجاد بستر لازم برای ارتقای اعضای هیات علمی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:40527
دوشنبه، ۲۲ مرداد، ۱۳۹۷ | 10:41

رییس پژوهشگاه فضایی خبر داد: ایجاد بستر لازم برای ارتقای اعضای هیات علمی

رییس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان این‌که پروژه‌های فضایی باید با چرخه اقتصادی مردم پیوند بخورد و اثر دستاوردهای فضایی در زندگی مردم مشخص باشد،  گفت: فعالیت‌های علمی و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران باید به‌گونه‌ای باشد که جایگاه خود را در حل مسایل روز کشور تبیین کند.

به گزارش دیده بان علم ایران حسین صمیمی در نشستی با حضور اعضای هیات علمی پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی این پژوهشگاه گفت: پژوهشگاه فضایی ایران وظایف و ماموریت‌های مشخصی در عرصه توسعه فناوری فضایی کشور دارد که با برخورداری از نیروها و متخصصان زبده و توانمند خود و نیز با انسجام کاری در درون پژوهشگاه که لازمه موفقیت است، می‌تواند به‌خوبی نقش خود را در این حوزه ایفا کند، چنانکه تاکنون نیز دستاوردهای ارزنده‌ای داشته است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های علمی و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران باید به‌گونه‌ای باشد که جایگاه خود را در حل مسایل روز کشور تبیین کند، افزود: ما به دنبال توسعه تعاملات خود با دانشگاه‌ها و دیگر مراکز تحقیقاتی هستیم و باید از پتانسیل موجود در این مراکز در پیشبرد فعالیت‌های فضایی به‌خوبی بهره‌برداری کرد.
صمیمی تاکید کرد: تحقیقات سودمند باید به‌گونه‌ای باشد که کاربردی شود و نتایج آن گوشه‌ای از مشکلات و خلاء‌های موجود را پر کند، والا تحقیق به صرف تحقیق، راه‌گشا نیست.
رییس پژوهشگاه فضایی همچنین در نشست با اعضای هیات علمی پژوهشکده سامانه‌های ماهواره این پژوهشگاه، با اشاره به نقش اعضای هیات علمی  در راستای ارتقای اعتبار پژوهشگاه، گفت: پژوهشگاه باید تسهیلات لازم را برای ایجاد انگیزه کاری و ارتقای هیات علمی را فراهم کند.
وی در خصوص ایجاد بستر لازم برای ارتقای اعضای هیات علمی افزود: در نظر است پژوهشگاه فضایی ایران با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات در تعامل با وزارت علوم بتوانند بستر مناسبی را بدین منظور فراهم کند.
صمیمی اظهار کرد: اگرچه پژوهشگاه محصول محور است، اما بحث پژوهش نیز در این مجموعه باید با قدرت و به‌خوبی دنبال شود و بدین منظور لازم است مدل مناسبی طراحی شود.
در پایان رییس پژوهشگاه فضایی ایران با تشکیل کمیته مشورتی با حضور اعضای هیات علمی این پژوهشگاه جهت ارتباط دو سویه میان اعضای هیات علمی و رییس این پژوهشگاه موافقت کرد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

برآورد سطح زیرکشت گندم، جو و برنج کشور با فناوری سنجش از دور

در راستای برنامه پرتاب ماهواره زمین آهنگ انجام شد: آزمون موفق زیرمداری بلوک انتقال مداری

ساخت آشکارساز قابل حمل ترکیبات شیمیایی ممنوعه در کشور

آزمون زیرمداری موفق سامانه انتقال مداری سامان ۱

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها