سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

با دستاورد پژوهشگران ایرانی، تشک خود را هوشمند انتخاب کنید

نسخه قابل پرینت
کد خبر:40333
شنبه، ۱۳ مرداد، ۱۳۹۷ | 10:46

با دستاورد پژوهشگران ایرانی، تشک خود را هوشمند انتخاب کنید

دستگاه هوشمند انتخاب تشک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر با امکان تعیین استاندارد تشک های طبی و غیرطبی ساخته شد.

به گزارش دیده بان علم ایران مازیار حسین زاده دانشجوی کارشناسی ارشد مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر مبتکر دستگاه هوشمند انتخاب تشک است که در عرض دو تا سه دقیقه تشک مناسب ساختار بدنی هر فرد را تعیین و معرفی می کند.

دکتر آتا جهانگیر مشیدی استاد راهنمای این طرح پژوهشی در این خصوص گفت: تشک های موجود در بازار دارای فوم، فنر و ساختار متفاوتی است اما اینکه کدام ساختار با ارگونومی بدن همخوانی دارد توسط حسگرهای این دستگاه تعیین می شود.

وی افزود: پس از اینکه فرد به حالت درازکش روی تخت قرار می گیرد حسگرهای این دستگاه از نقاط حساس بدن نمونه ای ترسیم کرده و با توجه به ویژگی های فیزیولوژیکی مختص هر فرد، مشخصات تشک مورد نیاز او را تعیین می کند.

دکتر مشیدی قابلیت های دیگر این دستگاه را در طراحی مبل خانگی، صندلی خودرو ، صندلی اداری و مطالعه و موارد مشابه دانست و اظهار داشت: برای ساخت نمونه اولیه این دستگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر تنها ۴۰ میلیون ریال هزینه شده در حالی که نمونه خارجی آن در بازار بیش از ۸۰۰ میلیون ریال است که به دلیل تحریم های ظالمانه در اختیار کشورمان قرار نمی گیرد.

وی همچنین با توجه به نیاز کشور در ساخت این دستگاه و موارد مختلف استفاده طبی آن مانند تخت های عمل جراحی، یونیت های دندانپزشکی، تخت بیماران دارای زخم بستر و بیماران قطع نخاعی از جمله جانبازان گفت : لازم است صنایع مربوطه از این فناوری به منظور تولید انبوه استفاده کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کاهش ساعات موظفی تدریس اعضای هیات علمی فناور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد، مهلت دفاع از پایان‌نامه ها را تمدید کرد

پذیره‌نویسی “فراصندوق سرمایه‌گذاری” آغاز شد

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد به آذرماه موکول شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها