جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

ملک زاده: ژن درمانی رویایی تا درمان معلولیت ها در سن بلوغ پیش رفته است

نسخه قابل پرینت
کد خبر:40085
چهارشنبه، ۳ مرداد، ۱۳۹۷ | 14:24

ملک زاده: ژن درمانی رویایی تا درمان معلولیت ها در سن بلوغ پیش رفته است

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی  و تکریم رییس سابق، پروژه ایرانوم را آغازی برای درمان معلولیت‌ها در  کشور دانست و گفت: ژن درمانی رویایی تا درمان معلولیت ها در سن بلوغ پیش رفته است.

به گزارش دیده بان علم ایران رضا ملک‌زاده در این مراسم که روز چهارشنبه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، با بیان این که از زمان تاسیس این دانشگاه افزایش نیاز جامعه ایران به خدمات توانبخشی مطرح بوده است، این موضوع را در جامعه کنونی روشن دانست و گفت: خوشبختانه طی این سال‌ها، دانشگاه توانسته رشد کند و به مرزهای جدیدی که در حوزه توانبخشی دنیا مطرح است، نزدیک شود.

وی در همین زمینه به ظهور درمان‌های جدید در توانبخشی از طریق ژن درمانی اشاره و خاطرنشان کرد: اطلاعات مربوط به این درمان‌ها که شبیه به رؤیا بود، اکنون به واقعیت تبدیل شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه اکنون درمان معلولیت‌ها حتی در سنین بلوغ نیز محقق شده است، از گران بودن این روش‌های درمانی در کشورهایی همچون آمریکا،‌ چین و کره خبر داد و گفت: باید آماده شویم تا چنین خدمات و درمان‌هایی را در کشور خودمان ارائه دهیم.

ملک‌زاده، پروژه ایرانوم را آغاز به کار در این حوزه معرفی و ابراز امیدواری کرد تا به واسطه این تلاش‌ها درمان افراد دارای معلولیت در داخل کشور انجام شود.

وی در پایان ضمن اشاره به وجود تحریم‌ها و با بیان اینکه در شرایط سخت می‌توان کارهای مهمی انجام داد، بر لزوم حفظ روحیه همدلی در شرایط کنونی تاکید و خاطرنشان کرد: باید این روحیه را حفظ کرد تا سطح خدمات توانبخشی در کشور بالا برود.

در مراسم تکریم از رئیس سابق و معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی قائم مقام وزیر بهداشت ، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از مسئولان سازمان ها و نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی حضور داشتند.

در این مراسم  دکتر کمالی ، رییس سابق پس از ارائه سخنانی، مورد تقدیر قرار گرفت و از خدمات وی قدردانی شد و  دکتر ” امیرمسعود عرب لو دریچه ” به عنوان رئیس جدید دانشگاه معرفی شد.

تغییر ریاست دانشگاه علوم بهزستی که اول مرداد با انتصاب دکتر عرب لو دریچه ، به عنوان رییس جدید با حکم وزیر بهداشت انجام یافت، بنا بر آنچه در مراسم اعلام شد، به درخواست رییس پیشین به دلیل مشکلات مربوط به سلامتی عنوان شد.

دکتر ” عرب لو دریچه ” عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، پیش از این، علاوه بر مسئولیت های مختلف مدیریتی در دانشگاه علوم بهزیستی و مراکز علمی دیگر، به عنوان عضو شورای راهبردی توانبخشی وزارت بهداشت و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خدمت کرده است.

وی همچنین، پژوهشگر برتر گروه توانبخشی هجدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشكی رازی بوده و سالها به عنوان استاد نمونه و پژوهشگر برتر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی معرفی شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

بررسی سه دهه عملکرد نظام سلامت ایران در مطالعه مهم محققان علوم پزشکی کشور: افزایش ۱۱۰ درصدی مرگهای مرتبط با آلودگی هوا در استان تهران/ موفقیت چشمگیر در کاهش بار بیماری های واگیر/ کنترل ناکافی بار بیماری های غیرواگیر

نتایج یک مطالعه بزرگ ملی: رتبه بندی استانها در شیوع کم خونی/ شیوع ۹ درصدی کم خونی در بزرگسالان ایرانی/ استان هرمزگان در صدر «کم خونی»

گام جدید محققان ایرانی در پیشگیری از مرگهای زودرس: کاهش چشمگیر آنزیمهای کبدی بالا در مبتلایان هپاتیت مزمن ناشی از کبد چرب غیرالکلی با داروی ترکیبی «پلی پیل»

رییس انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران تشریح کرد: بیانیه هشدار آمیز بی سابقه دانشمندان درباره وقوع «اپیدمی کبد چرب متابولیک» و خسارات سنگین آن در آینده ای نزدیک/ لزوم اجماع گسترده برای تغییر عنوان بیماری از «غیرالکلی» به «متابولیک»

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها