جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

طراحی ربات امدادرسان تونل‌ توسط پژوهشگر ایرانی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:39719
شنبه، ۲۳ تیر، ۱۳۹۷ | 12:15

طراحی ربات امدادرسان تونل‌ توسط پژوهشگر ایرانی

جوان مخترع کشورمان رباتی را طراحی کرده است تا در زمان رخ دادن سانحه در تونل‌های بین‌شهری امدادرسانی را تسریع کند.

به گزارش دیده بان علم ایران محمد کاظمی راد مخترع ربات امداد رسان تونل درباره این اختراع که با پشتیبانی صندوق حمایت از فناوران و پژوهشگران  ثبت شده است اظهار کرد: این ربات مجهز به سیستم کنترل از راه دور است و از مسافت های طولانی نیز می توان آن را کنترل کرد. البته تنها کاربرد آن مربوط به تصادفات و سوانح جاده ای است. خصوصا در تونل های بین شهری که امکان امداد رسانی هوایی نیز وجود ندارد.


کاظمی راد ادامه داد: بنابراین زمانی که سانحه ای در تونل های بین شهری رخ می دهد و دسترسی به حادثه دشوار می شود با استفاده از این ربات می توان به سرعت برای امداد رسانی به محل حادثه رسید و با استفاده از امکانات ترافیک ایجاد شده را رفع کرد تا در صورت نیاز امبولانس به سرعت به محل برسد.


این مخترع با اشاره به امکانات این ربات گفت: این ربات با امکاناتی همچون پودر خشک و وجود co2 آتش را خاموش می کند همچنین در بالای آن جرثقیلی تعبیه شده است تا ماشین حادثه را جابه جا کند. همچنین به کارگیری دوربین های حساس به حرارت و با وضوح بالا از دیگر امکانات این ربات است.


وی همچنین درباره تجاری‌سازی این اختراع عنوان کرد: تنها یک نمونه از این ربات را طراحی کردم و هنوز سرمایه گذاری بر روی این اختراع انجام نشده است شاید احساس نیازی در این زمینه وجود ندارد. در صورتی که این ربات بسیار کاربردی است و علاوه بر رسیدن سریع به محل حادثه به علت مدل طراحی اش می تواند در رفع ترافیک تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

معاون تحقیقات وزیر بهداشت: سن سکته قلبی در ایران ۱۰ سال پایین‌تر از کشورهای اروپایی است

ملک‌زاده:۱۷ هزار کشته سالانه تصادفات مایه شرمساری ما در مجامع بین‌المللی شده است/سیر سرطان در ایران نزولی است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها